הטקס בשכם
הטקס בשכםצילום: דוברות המנהל האזרחי

המנהל האזרחי חיבר את השכונה השומרונית בשכם למערכת טיהור השפכים בהר ברכה.

הטקס לחניכת קו הביוב לשכונה נערך היום במעמד השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, ראש המנהל האזרחי ביהודה ושומרון, תא"ל אחוות בן חור, ראש מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן והכהן הגדול של העדה השומרונית עובדיה בן אשר.

הפרוייקט בוצע על ידי יחידת איכות הסביבה של המנהל אזרחי בעלות של כארבעה מיליון שקל, בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה ומועצה אזורית שומרון. הפרויקט יחבר כ-200 משפחות מהעדה השומרונית בשכם למערכת טיהור השפכים הישראלית בהר ברכה ובכך ישפר איכות מי התהום על ידי מניעת פגיעה באקוויפר ההר וזיהום סביבתי.

השר אלקין אמר בטקס "אני שמח שבשעה טובה אנו חונכים היום את סיום חיבור השכונה השומרונית והתושבים באזור לביוב מסודר דרך מט״ש הר ברכה. הפרוייקט, שנעשה בשיתוף הדוק של המנהל האזרחי ומועצה אזורית שומרון, מהווה דוגמא לחיבור נכון השם דגש לאיכות הסביבה ואיכות החיים של תושבי האזור. אני מקווה שנהיה בכמה שיותר טקסים כאלה. נמשיך לשתף פעולה ולהשקיע בפיתוח האזור".

ראש המנהל האזרחי, תא"ל אחוות בן חור, ציין כי "המנהל האזרחי הגדיר את חיבור השכונה לביוב כפרוייקט דגל ואני שמח שלאחר שנה וחצי של עבודה מאומצת אנו חונכים אותו במעמד מכובד זה. כמו כן, אנו נמצאים כיום בשלבי הסיום של בניית מרפאת המומחים בשכונה השומרונית אשר תיתן מענה רפואי לכלל התושבים באזור".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, הודה לשר לאיכות הסביבה ולראש המנהל האזרחי על הובלת הנושא לטובת השומרונים והשומרון כולו: "השומרונים הם תושבי השומרון לכל דבר ואנחנו מכבדים אותם ואוהבים אותם. המועצה האזורית שומרון גאה להיות שותפה ולהוביל יחד עם המנהל האזרחי ועם איגוד ערים איכות סביבה שומרון את הפרוייקט החשוב הזה שמשפר את איכות החיים של השומרונים ומחזק את החיבור לישוב הר ברכה גם ברמה הפיזית".