טראמפ
טראמפReuters

בית הנבחרים האמריקני הצביע הערב (חמישי, שעון ישראל) בעד ביטול תוכנית הבריאות של הנשיא לשעבר ברק אובמה, "אובמה-קר".

בית הנבחרים קבע כי במקום "אובמה-קר", תיושם תוכנית בריאות חדשה שגיבש הנשיא דונלד טראמפ.

ה"אובמה-קר" הייתה חלק עיקרי במורשתו הנשיאותית של אובמה. ההצבעה בבית הנבחרים הערב היא הניצחון הגדול ביותר של טראמפ בקונגרס מאז כניסתו לבית הלבן.

תוכנית הבריאות של אובמה בוטלה ברוב דחוק שהשיגו הרפובליקנים בבית הנבחרים. כעת תעבור ההצעה להצבעה בסנאט האמריקני, ושם המהלך צפוי להיתקל בקשיים גדולים יותר.

טראמפ מסר הצהרה לתקשורת לאחר ההחלטה בבית הנבחרים ואמר כי הוא "בטוח שתוכנית הבריאות שהציעה המפלגה הרפובליקנית תאושר בסנאט".

ה"אובמה-קר" הוא חוק שנועד להסדיר מתן שירותי בריאות לתושבי ארצות הברית. החוק מנסה להוריד את מספר האמריקנים שאינם מבוטחים, בעיקר על ידי חיוב מעסיקים להעניק ביטוח בריאות לעובדיהם, ומאידך למנוע מקופות החולים לפגוע במבוטחיהן ולהתחמק מכיסוי עקב החלפת מקום העבודה דרכו הם מבוטחים, או עקב טענות חברות הביטוח שהטיפולים נובעים ממצב בריאותי שקדם לתחילת הביטוח.

תוכנית הבריאות הזו זכתה לביקורת רבה בעקבות עלות הביטוח שעשויה להגיע לכדי 432 דולר לחודש לאדם, מה שהופך אותה ללא ניתנת להשגה עבור האוכלוסייה החלשה אליה התכוון המחוקק להגיע. כמו כן נשמעה ביקורת בדבר חוסר היכולת לשמור על הרופא המטפל הקודם וכן חוסר בהירות בדבר היקף הכיסוי הביטוחי.