דרעי: נשים וטו ל"חוק השבת"

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, היושב שבעה על אמו אסתר, שוחח הבוקר (ראשון) עם ראשי המפלגות החרדיות, השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני.

דרעי סיכם עם השניים כי המפלגות החרדיות תתנגדנה בתוקף בממשלה ל"חוק השבת" שמקדם ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, יחד עם חברי הכנסת רחל עזריה (כולנו), אלעזר שטרן (יש עתיד) ומנואל טרכטנברג (המחנה הציוני).

במרכז ליב"ה העוסק בסוגיות דת ומדינה הביעו גם כן הבוקר (ראשון) התנגדות ל"חוק השבת". לטענתם, עיון בהצעת החוק מגלה שהחוק פורץ את המצב הקיים בארץ ומבטל את כל חוקי העזר העירוניים הנהוגים עד היום ובעצם מבטל את השבת הציבורית במדינת ישראל. זאת, מאחר שהצעת החוק, שתעלה היום לדיון בוועדת השרים לחקיקה, מבקשת להתיר פתיחת בתי עסק, תחבורה ציבורית ועוד.

במרכז ליב"ה אומרים, "בלי קשר להתנהגות הפרטית של כל אחד ואחד, עם ישראל רוצה שבמדינת ישראל תישמר השבת במרחב הציבורי. השבת היא אבן יסוד באופיה היהודי של המדינה".

"במשך עשרות שנים השכלנו יחד חילונים ודתיים ליצור הסכמות לאומיות על קווי יסוד ולחיות יחד חיים משותפים של כבוד הדדי למסורת ישראל. עצוב שיש חברי כנסת שמנסים לקדם כפייה חילונית בחקיקה ולהפר את האיזונים המיוחדים בחברה הישראלית", מוסיפים במרכז ליב"ה.