צלבי קרס (ארכיון)
צלבי קרס (ארכיון)צילום: רויטרס

בפשיטה שערכה משטרת גרמניה על מחנה צבאי בעיירה דונאואשינגן נמצאו בתוך ביתני החיילים פריטים רבים הקשורים לתקופה הנאצית של גרמניה, בהם כרזות תעמולה, קסדות וסמלים נאציים נוספים.

הפשיטה של המשטרה הגרמנית התבצעה במסגרת חקירה מתמשכת בנוגע לחדירתם של גורמי ימין קיצוני פרו נאציים אל צבא גרמניה.

מרבית הממצאים הנאציים התגלו בתוך החדר שבו מקבלים חיילי גדוד החי"ר 292 של צבא גרמניה את התדרוכים המבצעיים שלהם. ממצאים אחרים התגלו כאשר הם מוצגים לראווה בתוך ארון גדול סמוך לקנטינה של הבסיס הצבאי.

דובר משרד הביטחון הגרמני אישר כי ממצאים שונים מהתקופה הנאצית אכן נמצאו בתוך הבסיס של צבא גרמניה. עם זאת, הוא הוסיף כי מרבית הפריטים לא נשאו צלבי קרס עליהם, ועדיין לא התגלה מי עומד מאחורי החזקתם בבסיס הצבאי כך שעדיין לא הוחלט על הגשת כתבי אישום נגד חלק מהחיילים בבסיס הצבאי אולם החקירה בנושא נמשכת.

החקירה בחשד לחדירתם של גורמים פרו נאציים לצבא גרמניה מגיעה לאחר שבשבוע שעבר עצרו רשויות הביטחון בעיר המלבורג את פרנקו אלברכט, בן 28, קצין בצבא גרמניה שתיכנן על פי החשד לבצע פיגוע טרור כאשר הוא מתחזה למהגר שנכנס לגרמניה בחודשים האחרונים, במטרה להסית את דעת הקהל הגרמנית נגד המהגרים.

במשטרת גרמניה חושדים כי אלברכט הוא רק חלק מרשת של גורמי ימין קיצוניים שהקימו רשת פרו נאצית בתוך הצבא הגרמני ותיכננו להשתמש בכלי נשק וציוד צבאי על מנת לפגוע במהגרים.

זו לא החשיפה הראשונה של פריטים נאציים בביתנים של הצבא הגרמני. לפני מספר שבועות חשפו חוקרי משרד הביטחון הגרמני כרזות המהללות לוחמים בצבא הנאצי וכן העתקים של תתי מקלע ואקדחים בבסיס של צבא גרמניה בעיר אילקירך, שם שירת בעבר אלברכט כקצין ביחידה לוחמת.

על פי הדיווח בעיתון "בילד" הציבו חיילים המשרתים בבסיס צלב קרס באורך ארבעה מטרים על אדמת הבסיס, על מנת לחגוג ניצחון לש קבוצת הכדורגל האהודה עליהם בגרמניה. החשיפה הביאה לחששות כבדים בקרב מפקדי צבא גרמניה כי הרשת הפרו נאצית פשטה בצבא הגרמני ומנסה לגייס חיילים נוספים לפעילותה. "מי שמקשט חדרים שלו בסמלים נאציים חייב להיות פרו נאצי", אמר מקור צבאי לעיתון "דר שפיגל".

החשיפה גם מגיעה זמן קצר אחר דבריה של שרת ההגנה הגרמניה, אורסולה פון דר ליין, שהתייחסה לגילויים האחרונים על רשת פרו נאצית הפועלת בתוך הצבא הגרמני.

"אני לא אסבול את הערצתו של הוורמאכט בצבא הגרמני של היום", אמרה פון דר ליין. היא גם העבירה ביקורת על "המנהיגות החלשה של צבא גרמניה כיום" כדבריה. לאחר מכן התנצלה פון דר ליין על דבריה בעקבות הסערה שהתעוררה, חודשים ספורים לפני הבחירות הכלליות שיתקיימו בגרמניה.