בלי לפגוע בערבית. עברית היא שפת הלאום
בלי לפגוע בערבית. עברית היא שפת הלאוםפלאש 90

יוזם החוק לקביעת מעמדה של העברית כשפת הלאום במדינת ישראל, חבר הכנסת לשעבר ד"ר שמעון אוחיון, דוחה את הביקורת הנשמעת משמאל נגד החוק שאושר אתמול בוועדת שרים לחקיקה.

לדבריו, "גורמים מסויימים מטעים את הציבור ומנסים לקבע את המצב העגום שהיה מקובל בזמן המנדט הבריטי".

אוחיון מסביר ומציין כי "בזמן המנדט, התייחסו לשלוש שפות: אנגלית, ערבית ועברית. כיום המצב אחרת לגמרי. המנדט הבריטי נגמר. היהודים כבר לא 800 אלף. כיום יש בישראל מעל 6 מיליון יהודים ועל כן, מה הפלא שאנו מבקשים לקבוע את העברית כשפה רשמית במדינת היהודים?!".

"בחוק חינוך ממלכתי ישנו סעיף מיוחד לשפה הערבית שמדגיש את הצורך ללמוד ולטפח אותה, ושמחייב להקנות משאבים ללימוד השפה. לעומת זאת, באופן תמוה ובלתי מתקבל על הדעת אין כל התייחסות לשפה העברית, כאשר אנחנו פשוט מתבטלים וחיים מן היד לפה בכל מה שנוגע לשפה העברית, ובחקיקה. באופן פורמלי ולאומי אנחנו עדיין חיים בתקופת המנדט הבריטי בכל הנוגע לתקנות השפה העברית".

עוד הוסיף ד"ר אוחיון: "בצרפת יש אחוז דומה של מוסלמים לזה בישראל. מישהו מעלה על דעתו לקבוע שם את השפה הערבית כשפת הלאום בצרפת?! בכל מדינה הרוב קובע את שפת הלאום. כך צריך להיות גם בישראל".

לטעמו של אוחיון מאחורי ההתנגדות לחוק עומדת אג'נדת 'מדינת כל אזרחיה'. "ישנה מגמה שאותה מובילים גורמים שונים שרוצים לראות כאן משהו אוניברסלי כללי בדמות 'מדינת כל אזרחיה ומסתנניה' ולא "חלילה" מדינה בעלת זהות ושייכות לאומית. הם מבקשים לטשטש את הזהות היהודית והשיוך של מדינת ישראל לעם ישראל".

אוחיון דוחה את הטענות לאפלייה כלפי דוברי הערבית ואומר: "מדינת ישראל יצרה נגישות מלאה לשפה הערבית אם באמצעות מכרזים, אם ברשות השידור שמשדרת בשפה העברית, בשלטים ולמעשה בכל מקום קיימת נגישות מלאה של השפה הערבית לציבור הערבי. הרעיון צריך להיות מטופח ומסודר פעם אחת ולתמיד מבלי לפגוע בערבים או בזכויותיהם, אבל כולם צריכים לזכור ולהבין שזוהי מדינת העם היהודי והשפה שלו היא עברית שהיא שפת הלאום, ולצדה ערבית שיש לה מעמד רשמי מיוחד ומשתמשים בה בכל מקום".