עימות בין אנשי הארץ לח"כ שולי מועלםדוברות ח"כ מועלם

עיתון 'הארץ' ערך היום (שני) במכללת בית ברל כנס בנושא שאלת הסיפוח של יהודה ושומרון.

באחד המושבים השתתפו יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, חברי הכנסת עאידה תומא סולימן (הרשימה המשותפת), יואב קיש (הליכוד), ח"כ לשעבר חיים אורון והעיתונאים רווית הכט וגדעון לוי.

רווית הכט, עיתונאית הארץ טענה נגד יו"ר סיעת הבית היהודי, "את שמעידה על עצמך שעוסקת גם בחקיקה חברתית, צריכה לראות את הנתונים הכספיים על כך שההתנחלויות, או כפי שאת מכנה אותן ההתיישבות, הן נטל כלכלי אדיר על המדינה. אותם תקציבים המנותבים במטרה לשמור על החיים של מי שבחר לגור שם יכלו להיות מנותבים למגזרים אחרים".

"את עושה פה דמגוגיה זולה," השיבה ח"כ מועלם רפאלי ופנתה לאלוף בן, עורך החדשות של עיתון הארץ.

"הגיע הזמן שתשנו את התפיסה שלכם. בכבישי איו"ש ובהם בדרך לגוש עציון בו אני גרה, זורקים אבנים ובקבוקי תבערה. בצער גדול אני לא רואה לזה לא קדימות ולא ביטוי אצלכם בעיתון. חיינו די הפקר מבחינתם. אם אתם רוצים ללכת על מספרים, סבבה. שימו לב לזה שרוב היהודים שנרצחו בפיגועים בשנים האחרונות בכלל לא היו ביהודה ושומרון. להזכיר לכם את התקופה בה אוטובוסים היו מתפוצצים בתל אביב?! מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי ויהודה ושומרון ותושביה היהודיים הם חלק בלתי נפרד ממנה", אמרה מועלם רפאלי.

היא הוסיפה, "אני מייצגת את התפיסה שאין עם כובש בארצו ומבחינתי יש להוביל להחלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון. הגיע הזמן שתפנימו שהמושגים עליהם אתם מדברים כבר לא תופסים ברוב הציבור של מדינת ישראל. לא פתרון שתי המדינות, לא שלום וגם לא האיום הדמוגרפי שמנפנפים בו מפעם לפעם".

העיתונאי גדעון לוי אמר, "הודות לשולי, לחברים שלה ולמפעל ההתנחלויות, פתרון שתי המדינות כבר לא ישים. נכון, זה פתרון יפה ומהריב אבל הוא כבר לא בר ביצוע. השאלה כעת היא האם המדינה האחת שתהיה כאן תהיה אפרטהייד או דמוקרטית - שבה נעמוד דום ביום הנכבא ויהיה לנו גם ראש ממשלה ורמטכ"ל פלסטיני. אילו אני צריך לבחור בין שתי האפשרויות, אני מעדיף את המדינה הדמוקרטית, ושלא תחשבו שכיום מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, כי זו אשליה".