איילת נחמיאס ורבין
איילת נחמיאס ורביןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) הגישה היום (שני) יחד עם מספר גורמים נוספים עתירה לבג"ץ הדורשת לעצור את שינוי יום חופשת התלמידים לקראת ל"ג בעומר.

בעתירה, שהוגשה נגד משרד החינוך, שר החינוך ומנכ"ל המשרד, מבקשים העותרים לתת צו ביניים שיקפיא את יישום החלטתו של השר בנט לשנות את מועד החופשה של התלמידים.

הם טוענים כי נפלו פגמים בהליך שבו התקבלה ההחלטה על ידי השר.

ח"כ נחמיאס ורבין אמרה כי "חבל שנדרשנו להגיש עתירה, כי אני מאמינה שזהו הכלי האחרון בו יש להשתמש, אבל אחרי שנתיים של מאמץ מרוכז להשפיע על לוח החופשות, וחוסר תגובה מוחלט מצד משרד החינוך לא נותר לנו אלא לפנות לבג"ץ".

בשבוע שעבר פנה ח"כ מנחם אליעזר מוזס לשר החינוך נפתלי בנט וביקש ממנו לחזור בו מההחלטה להזיז את חופשת ל"ג בעומר ליום שני בשבוע.

"כאחד המטפל בענייני מירון זה כעשור שנים וחצי, ברצוני ליידע אותך בדבר הסכנה ופיקוח הנפש העלולים להיווצר כתוצאה מהחלטתך", כתב מוזס לבנט.

במכתב ציין מוזס כי "לדברי אנשי מקצוע במשרד התחבורה, קיום לימודים ביום ראשון י"ח אייר יגרור חסר של 30% - 40% בכמות האוטובוסים הנדרשים להסעת ההמונים למירון. המחסור החמור שיבוא לידי ביטוי בעיקר בשעות הבוקר, ייאלץ נוסעים רבים לדחות נסיעתם לשעות אחה"צ ולריכוז מספר נוסעים חסר תקדים, במספר שעות בודדות. הדבר יגרום בהכרח לקריסת מערך התחבורה והכבישים".

ח"כ מוזס מציין במכתבו כי בשנת 2014 קיבל שר החינוך דאז, שי פירון, את אותה ההחלטה, שגרמה לקריסה מסוכנת ובלתי נשלטת.