אבוקסיס וגוטמן בתקופת הנבחרת
אבוקסיס וגוטמן בתקופת הנבחרתצילום: פלאש 90

פעם שלישית גלידה. אחרי שמועות רבות ומגעים שהתנהלו חלקם בנסתר וחלקם בגלוי, עכשיו זה רשמי - יוסי אבוקסיס יאמן בעונה הבאה את הקבוצה הכתומה משכונת התקווה, בני יהודה תל אביב.

הערב (שני) הודיעו הכתומים על מינויו של אבוקסיס, שרק לפני שבוע הודיע על עזיבת הקבוצה מסכנין אותה אימן בהצלחה בשנתיים האחרונות כשהגיע איתה אל הפלייאוף העליון. עבור אבוקסיס מדובר בקדנציה שלישית בקבוצה הכתומה משכונת התקווה.

אבוקסיס חתם על חוזה לשנתיים אצל הכתומים, להם מחכה משחק נוסף אחד במסגרת ליגת העל בכדורגל ומשחק אחד נוסף, חשוב ביותר, מול מכבי תל אביב שיתקיים בעוד כשבועיים באצטדיון טדי - משחק גמר גביע המדינה בכדורגל.

להוציא את העפלתה אל גמר הגביע, נחלה בני יהודה כישלון חרוץ העונה, כשרק לאחרונה הבטיחה הישרדות בליגת העל זאת למרות תקציב גדול ובעלים שהפיח תקווה אצל עשרות אוהדי הקבוצה.

לאור הכישלון העונה, לאחרונה החליט מאמן הכתומים ניסן יחזקאל על התפטרותו מאימון הקבוצה, כמו גם המנהל המקצועי יצחק שום. במקום השניים מונו באופן זמני, שחקן העבר של המועדון כפיר אדרי ומאמן השוערים יעקב אסייג.

את קריירת האימון שלו החל אבוקסיס מיד עם פרישתו ממשחק פעיל ב-2007, כששימש עוזרו של אלי גוטמן בהפועל ת"א. בארבע השנים המשותפות שלהם, זכו גוטמן ואבוקסיס עם האדומים בדאבל, השתתפו בליגת האלופות וזכו בגביע נוסף. ב-2011 קיבל אבוקסיס את משרת האימון הראשי הראשונה שלו בקריירה, והצטרף לבני יהודה שם אימן במשך עונה אחת.

בעונה לאחר מכן, במקביל לתפקידו החדש כעוזרו של גוטמן בנבחרת הכדורגל הלאומית של ישראל, מונה אבוקסיס למאמן הפועל תל אביב ממנה פוטר במהרה, כשהתחנה הבאה הייתה שוב הייתה בני יהודה איתה ירד ליגה ובתוך עונה אחת שב איתה אל הליגה הבכירה עד שעבר אל בני סכנין בשל חילוקי דעות עם הנהלת המועדון הכתום הישנה.