ראשי המועצות בדיון עם ראש המנהל האזרחי
ראשי המועצות בדיון עם ראש המנהל האזרחיצילום: דוברות המנהל האזרחי

ראש המנהל האזרחי, תא"ל בן חור אחוות, ערך היום (שני) כנס היערכות לקיץ עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון ונציגי חברת מקורות, אשר עסק בפרוייקטים והתהליכים שמקדמים המנהל האזרחי, רשות המים וחברת מקורות בתחום המים ובסוגיית גניבות המים על ידי האוכלוסייה הפלסטינית.

תא"ל אחוות הציג בפני ראשי המועצות את הצעדים המיידים שביצעו המנהל האזרחי וחברת מקורות לטובת מתן מענה לסוגיה בקיץ הקרוב, בניהם הפעלת קידוחי המים אריאל, תחנת גוש עציון, יריחו 5, הבוסטר בנעלה והעמקת משאבת קידוח מחנה חורון.

כמו כן, מאז תחילת 2017 נותקו כ-400 התחברויות פיראטיות לקווי מים ובימים אלו נערך מבצע אכיפה רחב היקף נגד גניבות המים בכפר ברדלה שבשטח B. בנוסף, הוצגה תכנית האב לשנת 2040 להוספת ושדרוג תשתיות המים בטווח הארוך והבינוני.

"המפתח להצלחה בתחום זה הינו שיתוף פעולה של כלל הגורמים הנוכחים. הנושא עומד בראש סדר היום של מתפ״ש והמנהל האזרחי ואנו פועלים רבות על מנת לתת את המענה הטוב ביותר לאוכלוסייה ביהודה ושומרון", אמר תא"ל אחוות. "עם זאת, סביר להניח כי נתמודד גם בקיץ זה עם בעיות נקודתיות ונדרשת היערכות משותפת של כלל הגורמים על מנת למנוע זאת".

ראשי המועצות הודו על קיום הכנס וציינו כי השינוי בשטח כבר מורגש. כמו כן, ביקשו מראש המנהל לפעול לקידום הליכי תכנון הנוגעים לתשתיות המים ביהודה ושומרון והתאמת תכנית האב 2040 לצורכי ההתיישבות העתידית.