ל"ג בעומר במירון
ל"ג בעומר במירוןPhoto by Basel Awidat/Flash90

סאגת התחבורה הציבורית בל"ג בעומר: סיעת יהדות התורה פנתה היום (שני) לשר התחבורה בבקשה להרחיב את טווח שעות הנסיעות למירון ובדרך חזור, כך שיתאפשר לנוסעים שלא יצליחו להגיע למירון בשעות היום המוקדמות, לעשות זאת בשעות הערב.

כזכור, השנה קיבל שר החינוך החלטה לדחות את חופשת ל"ג בעומר מיום ראשון ליום שני. כתוצאה מהחלטה זו יחסרו למערך התחבורה הציבורית מאות אוטובוסים, שיידרשו לביצוע הסעות תלמידים. ההערכה היא שכ -75,000 איש ייאלצו להישאר במרכז ולא יוכלו לעלות להתפלל במירון.

סיעת יהדות התורה נדרשה לנושא בישיבתה השבועית ובסופה הוחלט לפנות לשר התחבורה בדרישה להאריך את שעות הפעילות של קווי השירות למירון ובדרך חזור.

במכתב ששלח יו"ר הסיעה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס בשם הסיעה ועל דעת חבריה נכתב כי בין היתר, "אנו דורשים לאשר כמענה חלופי, הארכת הפעלת שירות התחבורה הציבורית למירון עד לשעה 20:00 וחזור ממירון לאורך כל הלילה שבין יום ראשון לשני. תחבורה ציבורית בשעות אלו, תאפשר לכל אותם עשרות אלפים, מאוכזבים, שלא יוכלו להגיע בבוקרו של ל"ג בעומר למירון, להגיע בערבו של יום ולהעתיר שם בתפילה.

לדבריהם, לא יתאפשר לציבור החרדי לעלות למירון כבכל שנה. "כנציגי הציבור החרדי, אנו מוצפים בשבועות האחרונים, מאז התקבלה ההחלטה על דחיית החופשה, ומהרגע שמשרד התחבורה הודיע כי לא יוכל לספק את מלוא הדרישה לכל המבקשים לנסוע, בפניות זועמות, כועסות ובלתי מבינות מהציבור הרחב. החשש הוא גדול. לפי חישובים שערכנו, יתכן מצב בו כ-75,000 אנשים שירצו לעלות למירון, לא יוכלו לעשות זאת בהעדר תחבורה ציבורית.

"חובתנו, כנציגים, לספק את המענה ולאפשר לכל מי שחפץ בכך להצליח ולעלות למירון גם במחיר שינוי תכניות מקוריות. לפיכך, כאמור, נבקש כי תתערב בעניין מידית ותיענה לדרישתנו להארכת שעות השירות. אנו תקווה, כי אירועי ל"ג בעומר יסתיימו בעזרת השם בהצלחה. אך אם לאו, נרצה לבוא בניקיון כפיים כלפי הציבור ששלח אותנו ולדעת שעשינו הכל כדי למנוע קריסה תחבורתית", כתבה הסיעה לשר התחבורה.