שלח ורמונה מנסקו
שלח ורמונה מנסקוצילום: ללא קרדיט

בשבוע הבא צפוי להתקיים דיון בפרלמנט האירופי בנושא "שתי מדינות לשני עמים", במהלכו ינסו סיעות בפרלמנט העוינות את ישראל לקדם סנקציות מסחריות נגד ישראל ואף קריאה להשעיית הסכם האסוציאציה, שהוא הבסיס ליחסי ישראל והאיחוד האירופי.

לאור בקשה של משרד החוץ יצא ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד, לסבב פגישות עם חברי פרלמנט כדי להשפיע על ההחלטה שתתקבל בדיון.

''ברור שלהחלטה קיצונית כזו יכולה להיות משמעות מדינית וכלכלית חמורה לנו", אמר שלח. ''לבקשת משרד החוץ אני נוסע ליומיים של פגישות צפופות עם חברי פרלמנט העשויים להשפיע השפעה רבה על ההחלטה''.

ח''כ סיפר על המסר שאותו הוא מעביר לחברי הפרלמנט, ''דווקא מי שתומך בהיפרדות בין ישראל לפלסטינים צריך להיזהר מצעדים חד צדדיים, שלא יעשו דבר חוץ מליצור ניכור בין הציבור הישראלי לגופים האירופים''.

''אנחנו בעידן של הזדמנות", טוען שלח, ''הן בגלל מעורבותו של הנשיא טראמפ במזרח התיכון והן משום ההזדמנות האיזורית שנוצרה בשנים האחרונות. אירופה יכולה וצריכה להיות חלק מהמעטפת לפיתרון, אבל זה יקרה רק אם האירופים יהיו הוגנים כלפי ישראל".

ח''כ שלח נפגש בין היתר עם יוהנס ון באלן מהולנד - יו"ר הסיעה הליברלית בפרלמנט האירופי, אלמר ברוק מגרמניה - יו"ר וועדת החוץ היוצא של הפרלמנט האירופי, רמונה מנסקו מרומניה - יו"ר המשלחת ליחסים עם מדינות המשרק, לארס אדקטוסון משבדיה - חבר ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי ואנה פוטייאגה מפולין - יו"ר תת הוועדה לביטחון ולשעבר שרת החוץ של פולין.

מחר צפוי להיפגש ח"כ שלח עם סגנה של ראשת הקבינט של הנציגה העליונה לנושאי חוץ פדריקה מוגריני, אוליבר ראנטסלר.