ליברמן
ליברמןצילום: פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בעמוד הפייסבוק שלו ליום הניצחון על גרמניה הנאצית שמצוין היום (שלישי), ה-9 במאי, 72 שנים אחרי הניצחון על הנאצים.

''מדובר ביום מיוחד במינו, כי בלי הניצחון הזה ספק גדול אם מדינת ישראל הייתה קמה", כתב ליברמן. "מיליון וחצי יהודים לחמו בשורות הצבא האדום ובצבאות בריטניה וארצות הברית, ובנוסף להם, רבבות לחמו בשורות הפרטיזנים ובמחתרת הצרפתית''.

לדבריו, מרד גטו ורשה הוא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של מלחמת העולם השנייה, ואחת הדוגמאות הבולטות של גבורה יהודית בתולדות עמנו.

"גם היישוב היהודי תרם באותם ימים את חלקו, בדמותם של הצנחנים שנחתו מעבר לקווי האויב, וכמובן לוחמי הבריגאדה היהודית, שלחמו בשורות הצבא הבריטי. חשוב לזכור שכבר אז היה לנאצים בעל ברית נאמן ופעלתן באזורנו, בדמותו של המופתי אמין אל-חוסייני''.

"גם היום, ממשיכי דרכו של המופתי מנסים להשמיד את מדינת ישראל ולפגוע בעם היהודי. חמאס, הג'יהאד האסלאמי, אל קעידה, המדינה האסלאמית, שייח' ראאד סלאח וחברי כנסת מהרשימה המשותפת, שתומכים במשפחות השאהידים – כולם מבטאים את השנאה לעם היהודי, בדיוק כמו קודמיהם. חברי הכנסת האלו לא צריכים לשבת בכנסת ישראל אלא בפרלמנט הפלסטיני, שם מקומם''.

ליברמן הדגיש, "הם חלק בלתי נפרד מציר הרשע, הכולל את משטר האייתולות מטהרן, משטרו של אסד, וחיזבאללה. כמו שכוחות הרשע הובסו במלחמת העולם השנייה, כך נדע גם להתגבר עליהם ולהביס אותם".