השרה בניו יורק אמש
השרה בניו יורק אמשצילום: לשכת השרה

שרת המשפטים, איילת שקד, השתתפה אמש (שלישי) באירוע הגאלה השנתי של ישיבת ההסדר שדרות שנערך בניו יורק.

"לא בכדי אנו חוגגים ערב גאלה לישיבת ההסדר בשדרות מיד אחרי יום העצמאות, בדיוק כפי שתושבי שדרות חולקים הרבה במשותף עם הישראלים המקוריים", אמרה בדבריה.

"כאשר הגיעו יהודי העליה הראשונה לאזור, הם לא גילו כרמים יפים או גורדי שחקים מתנשאים, אלא ארץ צחיחה ברובה. מעבר לכך, אויבינו נקטו בכל צעד כדי לעכב את התקדמותו של הפרויקט היהודי הגדול הזה. רק באמצעות נחישות ואמונה השתלטו המהגרים החדשים על בניית ישראל שאנו מכירים כיום.

"שדרות מייצגת את הנחישות היהודית לא רק כדי לשרוד אלא גם להצליח. בדיוק כפי שהתמודדו החלוצים בשנות קום המדינה, כך גם כיום העיר ניצבת מול אויבים המבקשים להרוס אותה.

במשך יותר מדי שנים, הרקטות שנורו מעזה הכריחו את תושבי העיר להיות מודעים למקלט הקרוב ביותר אליהם, גם כאשר הם מבצעים את המשימות היומיום השכיחות ביותר. הרקטות פוגעות בבתים, במפעלים, וגרוע מכול, פוגעות פגיעה פיזית ורגשית באנשים אמיצים, נשים וילדים, אשר שדרות הוא ביתם.

ולמרות זאת, תושבי העיר נשארים, חרף כל איומי הטרור, הרקטות והסירנות שאילצו אותם בשעות בוקר מוקדמות לרוץ למקלטים, בעלי יכולת התאוששות מהירה וחזקים, הן פיזית והן נפשית. בדיוק כמו הישראלים המקוריים, הם מסרבים להיכנע לכוחות המתנגדים להם, ונשארים על הגבעה הזאת בהתרסה על עזה", אמרה שרת המשפטים.

השרה הוסיפה כי שדרות מהווה סמל לחלום הציוני "להיות עם חופשי בארצנו", עת אנו מתמודדים עם לחץ בינלאומי, שמטרתו הינה לוותר על החלום שלנו.

"אם אי-פעם נחוש ייאוש, תנו לעיר הזאת לשמש מודל לחיקוי. בדיוק כשם שתושבי שדרות ממשיכים לבנות את עירם, כך גם עלינו להמשיך ולבנות את מדינתנו. כשם שאף טיל לא יהרוס את שדרות, אין אף החלטה של ​​האו"ם אשר תשמיד את ישראל."

בהמשך דבריה אמרה השרה כי אין זה מפתיע, לאחר שדיברנו על אופייה הייחודי של שדרות, למצוא בעיר את ישיבת ההסדר הנפלאה, כלשונה, השוכנת בה.

"אני זוכרת שכאשר ביקרתי לראשונה בישיבה, נדהמתי לראות את התפקיד המרכזי אותו היא ממלאת בקהילה, בין אם באמצעות התכניות הרבות אותן פותחת הישיבה לקהל הרחב ובין אם בסיוע לנזקקים בשעת חירום.

השרה ציינה כי העובדה שרבים מן הצעירים אשר לומדים בישיבה נשארים לאחר מכן בעיר, משפרת את מעמדה החברתי-כלכלי.

השרה סיימה את דבריה באומרה: "היה לי הכבוד להכיר את הרב פנדל, ראש הישיבה, במשך שנים רבות, ואני יכולה לומר בביטחון כי הוא התגלמות המצווה "ואהבת לרעך כמוך". השורשים שהשתרשו על ידי ישיבת ההסדר בשדרות מספקים תמיכה חיונית לכל העיר ומעוררי השראה עבור כולנו. אני אסירת תודה על היותי חברה במפלגה הנאבקת על מנת להגן על ערי הדרום מפני כל האיומים שמקורם בעזה. עשינו ונמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי לספק את המשאבים הדרושים כדי לסייע לעיר.

חוסנה של שדרות מהווה לנו מגדלור, בהצהרה כי אין איום אשר יניא יהודים מלבנות את הבית הנצחי שלנו".