חידון ארץ התנ''ך
חידון ארץ התנ''ךצילום: אשרת כהן

חידון ארץ התנ"ך נערך אתמול (שלישי) באולפנת עפרה שבמועצה אזורית בנימין.

12 מתמודדים עלו לגמר מתוך 27 בתי ספר, מתוכם שישה בנים ושש בנות שייצגו את בתי הספר השונים במועצה והתמודדו בחידון שהתנהל בסגנון חידון התנ"ך הבינלאומי.

הזוכה בחידון היא שירה אוחיון מהיישוב שילה.

החידון שנערך לתלמידי כיתות ו' במועצה, התקיים על רקע שנת ה-50 להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. המתמודדים נשאלו שאלות הקשורות לחבל בנימין וכללו בין היתר שאלות על ההיסטוריה, המורשת, קרבות שנערכו באזור וכן שאלות מהתנ"ך הקשורות לבנימין.

בקהל נכחו מאות תלמידים מבתי הספר השונים שבאו לעודד ולתמוך בנציגיהם שעל הבמה. במקביל לחידון, הוצגו שאלות לקהל שענה באמצעות שלטים מיוחדים כשלמעשה כלל התלמידים בקהל השתתפו בחידון מקביל שבסופו הוכרזו זוכים.

את החידון כיבדו בנוכחותם שלושה מלוחמי חטיבת הראל המיתולוגית שלחמו בקרבות הבלימה במלחמת ששת הימים מול הירדנים על מנת למנוע מהם להגיע לירושלים. מארגני החידון הזמינו את שלושת הלוחמים מחטיבת הראל על מנת להעניק להם תעודת הוקרה מיוחדת לכבוד שנת ה-50 למלחמת ששת הימים, כשאת תעודת ההוקרה העניק להם ראש המועצה, אבי רואה.

בנוסף כיבדו בנוכחותם ראש מועצת החמ"ד ורב הישוב עפרה, הרב אבי גיסר ואריאב יוסט, ראש אגף חינוך במועצה.

החלק האחרון כלל את שאלת ראש המועצה שהוצגה על ידי אבי רואה, יו"ר מועצה אזורית מטה בנימין ולאחר מכן הוכרזה רשימת הזוכים בחידון. צביקה דהב, לוחם מחטיבת הראל העניק יחד עם יו"ר המועצה אבי רואה את הפרס לשירה אוחיון, דור שלישי בבנימין, שזכתה במקום הראשון בחידון שעלתה לבמה לקבל את הפרס יחד עם משפחתה. למקום השני הגיעה רעות מסורי מנוה צוף ולמקום השלישי הגיע אלחנן מנדלבאום מפסגות.

אבי רואה אמר כי "לוחמי חטיבת הראל, שבזכותם חבל ארץ בנימין היום פורח, לחמו בקרבות עיקשים וקשים למען ארץ ישראל ושמירה על ביטחונם של אזרחי המדינה. בזכות אומץ לבם שעמד להם באותה העת, אנו זוכים לחגוג בימים אלה 50 שנות התיישבות יהודית בבנימין.

''התלמידים ששיננו ולמדו את המורשת וההיסטוריה של בנימין הם ממשיכי דרכם של לוחמי חטיבת הראל בזכות הידע שיוכלו להעניק לדורות הבאים. בעז"ה נמשיך ונפתח את חבל הארץ הזה במאמץ משותף", הוסיף.