רז שגיא
רז שגיאצילום: חזקי ברוך

יעודו של צה"ל היה ונשאר להגן על העם ועל הארץ ותפקידו הנגזר מכך, הוא לעסוק רק בניצחון במלחמה ולא בחינוך מגדרי או תרבותי.

דובר צה"ל היא יחידה בתוך הצבא ותפקידה להסביר לציבור את מעשיו של צה"ל כמו אימונים, הכשרות ולמה התבצעו תקיפות בשטח אויב וכו'.

אין זה מתפקידו של דובר צה"ל לעסוק בהסברה של "תקרות זכוכית שנשברות", נרמול העדפות מיניות ועוד.

ברור לכולנו כי כל חייל וקצין המתראיינים לתקשורת מקבלים לכך אישור דו"צ, הוא מאשר את את עצם הפרסום ואת התוכן, קל וחומר קצין בכיר. משום שצה"ל נמצא בלב הקונצנזוס, כל כתבה כזאת צריכה לעבור הרבה עיניים עד אשר היא מאושרת.

כאשר דובר צה"ל עושה קמפיין של ערכים ליברליים בסוגיות תרבותיות, באינטנסיביות, הוא חוטא לתפקידו, הוא משתמש בכוח ובתפקיד שניתן לו מהמדינה והעם וחורג מסמכותו, בכך שהוא מכריע בסוגיות שנויות במחלוקת בחברה הישראלית ומתאר אותן כאילו הן קונצנזוס.

בכך הוא מנרמל תופעות של מיעוט רדיקלי ומסביר לציבור שאם צה"ל חושב שזה נורמלי, וצה"ל בקונצנזוס, אז זה המובן מאליו, ומי שמתנגד לזה הוא חשוך.

לאף אחד לא אכפת מה הנטיות המיניות של קצין כזה או אחר, אלו דברים שהצנעה יפה להם ולא המרחב הציבורי.

דובר צה"ל הוא משרד יחסי הציבור הגדול במדינה, עם כוח אדם בלתי מוגבל של חיילים שהוא יכול לראיין אותם, הוא מעצב ערכים ודעת הקהל הגדול במדינה במימון אזרחי מדינת ישראל, משום כך חייבים לשים עליו ועדת פיקוח תכנים כדי שלא ישתמש בכוחו העצום לפלג את העם, אלא לנצח במלחמה.

רז שגיא הוא קצין צה"ל במילואים בדרגת אלוף משנה. מחברם של ספרי עיון ומאמרים בנושאי צבא וביטחון. מילא שורה ארוכה של תפקידים בצה"ל בהם מפקד סיירת גבעתי, מפקד גדוד יחידת מודיעין מטרות, סגן מפקד עוצבת חירם וראש מטה אוגדה.