"נראה שלטראמפ אין תוכנית מדינית"חזקי ברוך

השר אורי אריאל אומר היום (רביעי) כי חקיקת חוק הלאום היא הליך חשוב ביותר של הכנסת.

"אני מברך על כך שחוק הלאום עבר. בימים אלה שיש מי שמערערים על המדינה היהודית צריך לחוקק חוק מיוחד. זכיתי לתת לו גיבוי בוועדת השרים לחקיקה ואני מקווה שכבר במושב הזה החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית", אומר אריאל בראיון לערוץ 7.

הוא מותח ביקורת על ההצבעה של האופוזיציה ואומר, "חבל שמפלגות השמאל הולכות עם המפלגות הערביות. כשאני רואה שהם זועמים, אני יודע שהחוק חשוב. אני מתמלא תעצומות נפש".

השר אריאל אינו מתרגש במיוחד מהידיעות לפיהן השגרירות האמריקנית תישאר בתל אביב ולא תעבור לירושלים. "אני לא מאלה שצהלו עם בחירתו של טראמפ. אני בוחן אותו לפי המעשים. בוא נראה את הביצועים בתחום הבניה בירושלים וביהודה ושומרון".

הנשיא האמריקני יגיע לישראל עם תוכנית?

"אני לא מתרשם שיש לו תוכנית. הבעיה העיקרית שלנו היא שאין לנו תוכנית. 'שתי מדינות לשני עמים' זה לא תוכנית שלי או של הממשלה או של הליכוד. נכון, ראש הממשלה אמר את זה - ואנחנו לא מסכימים על כך. זאת הזדמנות להציג בפני הנשיא האמריקני תוכנית משלנו שתכלול סיפוח שטחי C, חיזוק האחיזה ביהודה ושומרון ושלום כלכלי רחב מאוד".

ישראל צריכה להיות מודאגת מביקור טראמפ?

"לא הייתי אומר שצריך להיות מודאגים,אבל צריך להיות ערניים. לא נראה לי שיש לטראמפ תוכנית מדינית".

שמענו את ראש הממשלה מבטיח שוב כי בנית הישוב החדש לתושבי עמונה תתאפשר עוד ארבעה חודשים. זה מקובל עליך?

"זה לא מקובל עליי וזה לא יהיה עוד ארבעה חודשים. להכין תוכנית בינוי ערים לעמונה, ייקח יותר מארבעה חודשים. זה מצב בלתי נתפס. אנשי עמונה לא יודעים איפה הם יגורו וחיים בחדר של 14 מטרים עם 7 נפשות. אני פונה לראש הממשלה לקחת אחריות, לשנות את ההחלטה ולבנות מיד מקום זמני עד שיימצא עבורם מקום של קבע".

השר אריאל התייחס גם לזכרו של הרב בני אלון שנפטר בסוף השבוע שעבר. "הרב בני אלון הוא מורי ורבי. למדתי ממנו על התיישבות, ירושלים ופוליטיקה. הוא יחסר לכלל עם ישראל".