גרינבלט ונתניהו
גרינבלט ונתניהוFlash 90

ג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא דונלד טראמפ למזרח התיכון, נאם בשבוע שעבר בכינוס המדינות התורמות לרשות הפלסטינית שהתקיים בבריסל, ואמר כי הנשיא טראמפ נחוש להגיע להסכם בין ישראל לפלסטינים.

על פי הדיווח בעיתון ''הארץ'', גרינבלט אמר בנאומו כי "מאז תחילת קמפיין הבחירות, הנשיא טראמפ הבהיר כי הוא מחויב אופן אישי להשגת שלום במזרח התיכון ובמסגרת זו הסכם כולל שיסיים את הסכסוך הישראלי־פלסטיני".

גרינבלט ציין בפני נציגי עשרות המדינות שישבו באולם בבריסל כי "הנשיא טראמפ אירח גם את נתניהו וגם את עבאס בוושינגטון ואני רוצה שתדעו ששניהם הביעו מחויבות אמיתית למצוא דרך להתקדם".

לדבריו, טראמפ מצפה שנתניהו ואבו מאזן יציגו חזון - כיצד הם רואים את השלום בא לידי ביטוי בשטח, "כפי שטראמפ אמר לנתניהו, הוא אמר גם לנשיא עבאס כי עליו להיות מוכן לעשות את הפשרות שכולנו יודעים שהן נחוצות אם אנחנו מעוניינים להשיג שלום שבו יכול הציבור בשני הצדדים להאמין ולקחת עליו בעלות. הנשיא ביקש משני המנהיגים לבצע צעדים שיצרו אווירה שתאפשר לשלום להכות שורש".

גרינבלט, יהודי אורתודוקסי, סיפר לעשרות הדיפלומטים באולם כי "בשבתות נהוג בבתי כנסת ברחבי ארה"ב לשאת תפילה למען ארה"ב ולמען מדינת ישראל.

"בתפילה למען מדינת ישראל אנחנו מבקשים מאלוקים לפרוש את סוכת שלומו על כל ישראל. הבה נעבוד יחדיו כדי לפרוש את סוכת השלום על כל הישראלים ועל כל הפלסטינים, ואם ירצה ה' על כל האזור סביבם".