קבר הרשב"י
קבר הרשב"יצילום: יוסי אייזנשטיין וחיים שטרן - אור הרשב"י

כ-50 אלף איש כבר הגיעו היום (שישי) למירון וישהו בשבת סמוך לציון רבי שמעון בר יוחאי לקראת הדלקות ל"ג בעומר שיחלו במוצאי שבת.

סמוך לקבר רשב"י הוקמו אוהלי ענק ל'הכנסת אורחים' ואוהלי 'שטיבלאך' ולימוד ממוזגים.

חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום ואיחוד הצלה הערוכים להעניק טיפול רפואי לכל מי שיזדקק. מרפאת איחוד הצלה ממוקמת מתחת ליד ישיבת אור הרשב"י.

צילום: יוסי אייזנשטיין וחיים שטרן - אור הרשב"י

רבני הציונות הדתית: לדחות את ההילולה-לא לגרום לחילול שבת

רבנים בציונות הדתית השמיעו אתמול ביקורת חריפה על קיום הילולת רבי שמעון בר יוחאי במוצאי שבת, בשל העובדה שאלפי אנשי כוחות הביטחון יצטרכו לחלל שבת כחלק מההיערכות לאירוע ההמוני.

בסרטון שפרסם ארגון ''חותם" אומר הרב יגאל קמינצקי, ראש מרכז תורה ומדינה, "אם היינו שואלים את רבי שמעון בר יוחאי בעצמו, היה אומר לוותר על ההדלקה ובלבד שלא תתחלל ולו במעט השבת".

רבה של ירושלים הרב אריה שטרן קרא לדחות את ההילולה כדי למנוע את חילול השבת. "אני חושב שאין דרך אחרת אלא לדחות את הפעילות ולהעביר אותה ליום ראשון בערב במקום מוצאי שבת".

הרב פרופ' נריה גוטל הוסיף כי "רבי שמעון בר יוחאי הקפיד וכיבד את השבת, יעלה על הדעת שתחולל שבת עבור רבי שמעון בר יוחאי? כל זה חילול שבת עצום של כוחות הביטחון והסעות וכוחות הכיבוי".

הרב שלמה אבינר, רב היישוב בית אל וראש ישיבת עטרת ירושלים אמר כי "זה נורא ואיום. שבת בוודאי יותר חשוב מל"ג בעומר".

הרב אורי שרקי ממכון מאיר ציין את הדאגה לשבת של כוחות הביטחון. לדבריו רבי שמעון בר יוחאי "בוודאי היה שמח שההילולה שלו לא תהיה כרוכה בהשבתת כוחות הביטחון ממנוחת שבתם".