בבית הנשיא בירושלים נערך היום (ראשון) טקס מצטייני השירות הלאומי - אזרחי. 56 מתנדבים יהודים חילונים, דתיים, חרדים וערבים, בהם גם נוער בסיכון וצעירים עם צרכים מיוחדים קיבלו אות הצטיינות.

"אני מסתכל עליכם ורואה את הפסיפס האמיתי ממנו מורכבת החברה הישראלית: ערבים וחרדים, דתיים וחילונים, צעירים וצעירות מכל המגזרים, מלאי כוח רצון ומסירות שבוחרים לשרת את החברה הישראלית. ביום יום, לפעמים שוכחים את התרומה שלכם," אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין בפתח דבריו למצטיינים.

הנשיא ציין את התחומים הרבים בהם מתנדבים בני ובנות השירות הלאומי אזרחי ואמר: "כל סוג אוכלוסייה, כל תחום עשייה, בכל מקום בארץ ובכל שעה משעות היממה, בכל אתם מעורבים, בכל אתם משמעותיים. קראתי את ההמלצות שכתבו עליכם הממונים שלכם והחברים שלכם שהגדירו אתכם 'מודל לחיקוי', חוליה משמעותית עבור הצוותים שעובדים איתכם. במיוחד התפעלתי מכמה חשוב לכם לתרום, ליזום, להגדיל ראש. גם כשהתמודדתם עם קשיים משלכם, גם כשהיו משברים, הייתם נחושים לתת את חלקכם."

בדבריו ציין הנשיא את המצטיינת עדן חדד, מתנדבת שעלתה בגפה מבלגיה מתוך רצון לתת ואשר משרתת כשנתיים בבית הנשיא, ואמר: "זכינו בה וזו הזדמנות טובה להגיד לה תודה בשמי ובשם בית הנשיא כולו. אבל לא רק לה, לכל המתנדבים והמתנדבות שהגיעו מחוץ לארץ ובחרו לקחת חלק בתרומה למען החברה הישראלית."

הנשיא הוסיף כי תודה חייבת להיאמר גם להורי המצטיינים ואמר: "אין לי ספק שהנחישות, רוח הנתינה, תחושת האחריות, מתחילות בבית. הורים יקרים, הילדים והילדות שלכם מצטיינים בזכות עצמם. אבל מי שהם, מי שהפכו להיות מי שזכינו בהם, הם הרבה מאוד בזכותכם."

"במדינות אחרות צעירים וצעירות בגילכם לא חייבים לחשוב על החברה, על המדינה שלהם. במדינה שלנו, צעירים וצעירות בגיל שלכם נדרשים לצאת מחוץ לבועה שלהם, להטות כתף. העשייה החשובה שלכם במסגרת השירות האזרחי-לאומי היא חלק מבניין החברה, בניין הארץ. היא חלק מהחובה האזרחית שכל אחד ואחת מאיתנו צריך ליטול על עצמו. רק כך, ביחד, נבטיח את המשך שגשוגה של ישראל. תודה לכם", הוסיף הנשיא ריבלין.

מצטיינת השירות הלאומי, אופיר אוחנה
מצטיינת השירות הלאומי, אופיר אוחנהצילום: מארק ניימן/ לע"מ

השר הממונה על השירות הלאומי-אזרחי אורי אריאל אמר בטקס כי "מתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי עובדים קשה כדי להביא את החברה הישראלית כולה למקום טוב יותר. הם עומדים בחזית העשייה החברתית של מדינת ישראל, והיום אנחנו מוקירים להם תודה ומקיימים לראשונה טקס למצטייני ומצטיינות השירות הלאומי- אזרחי בבית הנשיא.

חמישים ושישה מצטיינים מקבלים היום תעודות הוקרה על פועלם למען חברה טובה יותר במדינת ישראל. השירות הלאומי- אזרחי הוא הסיירת החברתית של מדינת ישראל ואנחנו נמשיך לפעול על מנת להיטיב עם המתנדבים והמתנדבות".

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי שר-שלום ג'רבי אמר למצטיינות ולמצטיינים: "העלייה המשמעותית במודעות הציבורית לחשיבות שירותם של המתנדבים, יחד עם העלאת מעמדם בחברה הישראלית, הביאה להגדלה משמעותית של אלפי מתנדבים במספר הנוטלים חלק בשירות הלאומי, בכלל המגזרים בחברה הישראלית".

ג'רבי הוסיף "אני מודה לנשיא המדינה ראובן ריבלין על קיום הטקס ולשר הממונה על השירות הלאומי-אזרחי אורי אריאל, על התמיכה והדאגה למפעל השירות הלאומי-אזרחי, ומקווה כי טקס זה יהפוך למסורת קבועה במשכן נשיאי ישראל, על מנת להוקיר את פעולתם של מעל 17,000 המתנדבים התורמים תרומה משמעותית למדינת ישראל ולחברה הישראלית כולה".

בין המוזמנים היה גם הרב צפניה דרורי, מייסד השירות הלאומי בישראל, לו הוענקה תעודת הוקרה מיוחדת בהפתעה מידי הנשיא, מנכ"ל השירות הלאומי אזרחי והשר הממונה על השירות הלאומי אזרחי.

מצטייני השירות הלאומי
מצטייני השירות הלאומיצילום: שלומי אמסלם