פרופ' רות גביזון
פרופ' רות גביזוןצילום: פלאש 90

המשפטנית הנודעת פרופ' רות גביזון קראה היום (ראשון) לחשוב מחדש על האופן בו החברה מתייחסת להאשמות בדבר הטרדות מיניות.

גביזון שאלה בפייסבוק: "האם אפשר יהיה לפתוח כאן דיון לא מטורף בסוגיות של האיזון הנכון בין כבוד לנשים והגנה עליהן מפני התקפה והטרדה, לבין זכויות הגברים הנאשמים בהתנהגות לא הולמת כלפי נשים?"

"אולי באמת הגיע הזמן ללכת קצת אחורנית, ולנהוג בנושא החשוב מאוד הזה בצורה יותר סבירה?", שאלה, וכיוונה את דבריה למקרים שהתרחשו במוסדות להשכלה גבוהה. "נכון שיש יחסי מרות. וכמובן צריך לקחת את הדבר בחשבון. אבל חשוב גם להכניס קצת שכל ישר וחלוקת אחריות ליחסים שתמיד יהיו קצת עמומים ונפיצים, בין נשים צעירות המחפשות דעת מכל מיני סוגים לבין גברים מבוגרים מהן בעמדות של ניסיון וסמכות".

גביזון, שנמצאת בארה"ב, סיפרה על ספרה החדש של הפמיניסטית לורה קיפניס, היוצא נגד מה שהיא מכנה "פרנויה" בנושא ההטרדות בקמפוסים וקורא להנהיג פמיניזם "בוגר" יותר.

אחרי הגל הראשוני של ההתקפות, התקבל הספר "בצורה משבחת יותר" גם על ידי פמיניסטיות, סיפרה. בספר מגוללת קיפניס פרשה של מרצה באוניברסיטת נורת'ווסטרן, שבעקבות תלונה על הטרדה סולק בבושת פנים ממשרתו. קיפניס מצאה כי הבירור לקה בחסר: המרצה אפילו לא עומת עם הטענות נגדו ולא יכול היה לנהל הגנה סבירה ויעילה.

גם בהרווארד, אמרה גביזון, "יצאו שורה של פרופסוריות מכובדות, ובראשון ג'נט היילי, בקריאה לכבד גם את זכויותיהם של גברים המואשמים בהתנהגות מינית לא הולמת".

נציין בניגוד למצב בישראל, ההטרדה המינית לא נחשבת לעבירה פלילית בארה"ב. חוק ההטרדה המינית בישראל, שנחשב לאחד הקשים בעולם, נוסח ע"י המשפטנית הפמיניסטית-רדיקלית אורית קמיר.

הכותב משמש גם כיו"ר תנועת המשפחה.