לא רק לדתיים
לא רק לדתייםהלל מאי

לרגל 50 שנה לשחרור ירושלים יציינו עשרות אלפי בני נוער את האירוע במיזם מיוחד, "יחד ירושלים", שיכלול פעילות מיוחדת בבית הספר ובצעדה משותפת ברחבי העיר בשיתוף עם הרשות המקומית והעומד בראשה.

המיזם, בשיתוף פעולה של משרד החינוך, מנהל החברה ונוער בראשות דני רוזנר, מינהל החמ״ד בראשות אברהם ליפשיץ והאגף לתרבות יהודית בראשות איתיאל בר לוי, יפעל בימים הקרובים בכ-50 רשויות מקומיות.

הפעילות ברשויות כוללת: פעילות בית ספרית – מערכי שיעור וחומרים ייחודים לפעילות בית ספרית, ערב "שרים ומספרים ירושלים" – לתושבי הרשות, ובסופו - צעדת דגלים לכלל תלמידי בתי הספר ברשות המקומית.

בתוך בתי הספר הממלכתיים והממלכתיים דתיים כאשר כל בית ספר ברשויות המשתתפות יקבל ערכה מיוחדת עם דגלים, חומרי לימוד, פעילות מיוחדת ובסוף היום יצאו כל תלמידי העיר לצעדה משותפת ברחבי העיר ויקנחו בהופעה בבימת העיר המרכזית.

מארגני המיזם מדווחים כי הוא נולד כדי להביא את הציבור הרחב לציין את יום, כ"ח באייר, כיום חג, וכדי שגם ילדי הציבור הכללי ידעו וילמדו על משמעות היום בו שוחררה ואוחדה העיר.

איתי גרניק מארגון "זהות" שמוביל את המיזם ברחבי הארץ, אומר כי "מדובר בהשקעה גדולה וחשובה שתכליתה העצמת יום ירושלים בקרב כמה שיותר בני נוער. יש להפוך את היום הלאומי הזה המזוהה עם המגזר הדתי לאומי ליום חג כלל ארצי. המיזם החדשני הזה יגרום לכך שלא יהיה ילד או ילדה בארץ שלא ידע מה קרה ביום זה ומדוע אנו חוגגים את יום שחרור ירושלים".