אדלסון
אדלסוןצילום: פלאש 90

איל ההון שלדון אדלסון כועס מאוד על דבריו של מזכיר המדינה של ארה"ב, רקס טילרסון, מהם עולה שארה"ב לא ששה להעביר את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים. כך מדווח אתר Axios.

אדלסון היהודי, תומך ישראל מובהק וידיד של ראש הממשלה בנימין נתניהו, "רותח מזעם" בשל הראיון שהעניק טילרסון ל"פגוש את העתונות" ברשת NBC. כך מסרו שני מקורות יודעי דבר.

המראיין, צ'ק טוד, שאל את טילרסון לגבי ההבטחה שטראמפ נתן בזמן מסע הבחירות, להעביר את השגרירות האמריקנית בישראל לעיר הקודש. טילרסון השיב שהנשיא "רוצה להשקיע הרבה מאמץ בניסיון לראות אם איננו יכולים לקדם הסכם שלום בין ישראל לפלשתינים... הנשיא נוקט זהירות רבה בכדי לנסות ולהבין איך החלטה שכזו תשפיע על תהליך השלום".

"הנשיא קשוב מאוד בנושא הזה גם לישראלים וגם לפלסטינים, ובוחן האם ישראל רואה בזה כמסייע להליך השלום או להרס", ציין.

בסוף החודש הנוכחי יפוג תוקפו של הצו לדחיית העברת השגרירות שעליו חתם הנשיא הקודם, ברק אובמה, ועד אז יידרש הנשיא טראמפ להחליט האם להעביר את השגרירות או להמשיך את המסורת של קודמיו בתפקיד, ולחתום על דחיית החוק האמריקני שמחייב להציב את השגרירות בעיר הבירה. קיימת ציפייה כי יודיע על החלטתו כשיבקר בישראל בשבוע הבא.

המקורות ששוחחו עם Axios אמרו שהמיליארדר לא מקבל את הטיעון לפיו יש להתנות את מעבר השגרירות בהתקדמות ב"תהליך השלום". פי הדיווח, הוא אמר לטראמפ שהפלשתינים הם אנשים שאי אפשר לשאת ולתת עמם, וכי הם מעלים דרישות שישראל לעולם לא תוכל לקבל.

נציין כי אדלסון ורעייתו מרים תרמו יותר מ-80 מיליון דולר לרפובליקנים ב-2016, והוא תרם 5 מיליון דולר לטובת השבעתו של טראמפ.