חניכי "עזרא" במסע
חניכי "עזרא" במסעצילום: תנועת הנוער עזרא

כ-800 חניכי כיתה ט' מתנועת הנוער עזרא מכל רחבי הארץ יצאו כמיטב המסורת במוצאי שבת, ל"ג בעומר, ל'מסע גרעין'.

בתקופה זו הופכת השכבה ל'גרעין', מקבלת שם וזהות איתם תלך עד סוף תקופתם בתנועה.

זו השנה השנייה שבה המסע התקיים באזור שעלבים, שבו נמצאים מספר יישובים שהקימו גרעיני ''עזרא'' לאורך השנים, ביניהם שעלבים, מבוא חורון, חפץ חיים, מבוא מודיעין ועוד. המסע מתקיים באזור זה מתוך רצון לחבר את החניכים למורשת התנועה בתחום ההגשמה וההתיישבות.

המסע התקיים בהובלת פעילים בוגרי התנועה. 'מסע גרעין' מזמן התמודדות, לקיחת אחריות ובגרות, זהו מסע 'עומק', בו החניכים יכולים להיפתח זה לזה, לפתח מודעות לעצמם ולחבריהם ולהשתחרר ומתוך כך להפוך מחניכים למנהיגים.

המסע החל בשעות הקטנות של מוצאי שבת, כאשר החניכים השכימו לפנות בוקר ויצאו לדרך. לאורך המסלול עסקו החניכים במגוון סוגיות ודילמות במספר תחנות תוכן, על מנת להעמיק במשמעויות הגדרת הזהות העזראית.

בסיום המסע לפנות בוקר (שני) התכנסו החניכים באמפיתאטרון מצפה מודיעין לטקס סיום מרגש ועוצמתי שבו קיבלו את שם הגרעין שלהם - שיל''ת - אותו יישאו בגאווה כל חייהם.

מזכ"ל תנועת הנוער עזרא, שאול דה מלאך, אמר בטקס "ואתם אורות, אתם עומדים היום עם אחריות שאף גרעין עוד לא נשא לפניכם – כל העומדים כאן לפני בלילה זה, אתם תהיו עמוד האש שיוביל את התנועה בשנת המאה שלה".

עוד אמר: "עליכם להיות גאים בדרך זו, נאמנים לה, הינכם ברי מזל שנולדתם לדור כזה, לתנועה כזאת, לשעה זאת בתנועה בה הזרע נובט והקרקע בשלה לכך, אך על מנת להיות ראויים לכך, עליכם לזכור את ה' אלוקינו הנותן לנו כוח לעשות חיל, לדבוק בו, לשים אותו אל מול עינינו, שיויתי ה' לנגדי תמיד. ואתם שימו פסוק זה אל מול עיניכם, הדבקו בו ואתם אורות, לא אורות יקרא עוד שמכם כי אם גרעין 'שיל"ת'."