מילואימניקים בתרגיל
מילואימניקים בתרגילצילום: דובר צה"ל

דווקא בשבוע ההוקרה לחיילי המילואים מתגלה אפלייה בוטה של חיילים וקצינים המשרתים במילואים, בחסות משרד הביטחון ומועדון ההטבות "בהצדעה" שפועל מטעם המשרד.

"מועדון בהצדעה" הוקם על ידי משרד הביטחון הקרן והיחידה לחיילים משוחררים, וצה"ל אגף כוח אדם, במטרה לתגמל חיילים משוחררים ולאפשר להם ליהנות מהטבות לפעילויות תרבות ובילוי כמו הופעות, מסעדות, שירותי פנאי ורווחה וגם מהנחות ומבצעים עבור מוצרים שונים.

במסגרת סל ההטבות שמציע המועדון לחיילים בשירות מילואים, הם יכולים לרכוש במחיר מוזל שירות תיקונים למוצרי חשמל ביתיים, כמו מזגנים, תנורים, מקררים ומכונות כביסה.

בכתב השירות נאמר כי שירותי התיקונים יינתנו בכל מקום במדינת ישראל ובכל יישוב ישראלי מעבר לקו הירוק, אלא אם מתגוררים בו פחות מ-5000 נפשות.

משמעות הדבר היא שקציני וחיילי מילואים המתגוררים ביישובים קטנים יחסית ביהודה ושומרון, לא יכולים ליהנות מהטבה כמו מילואימניקים שמתגוררים בקיבוצים ובמושבים קטנים בתוך שטחי הקו הירוק.

צילום מסך
צילום מסך

כך לדוגמא, קצין מילואים שמתגורר ביישוב פסגות, מעלה שומרון או אלעזר, לא יוכל ליהנות מההטבה כפי שייהנה ממנה איש מילואים שמתגורר בקיבוץ גינוסר בעמק הירדן או בקיבוץ יטבתה בדרום.

ל', לוחם מילואים שמתגורר ביהודה ושומרון, אמר לערוץ 7 כי הופתע שדווקא משרד ממשלתי מאפשר אפליה על רקע מקום מגורים. "כמילואימניק שנמצא זמן רב מחוץ לבית, התעניינתי ברכישת שירות התיקונים והייתי מזועזע לגלות שלא אוכל ליהנות מההטבה רק בגלל מקום מגוריי. אני משלם מיסים כמו כל אזרחי ישראל, זה קצת פוגע".

במשרד הביטחון סירבו להגיב