הרב לאו
הרב לאוצילום: יהונתן סינדל, פלאש 90

הרב הראשי לישראל דוד לאו שיגר מכתב לשר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) שבו הוא מברך את בנט על החלטתו לדחות את חופשת ל"ג בעומר, ומציע שבכל שנה שבה מתקיים ל"ג בעומר במוצאי שבת החופשה תידחה ומשרד החינוך יודיע על כך מספיק זמן מראש.

"מגלגלין זכות על ידי זכאי", כתב הרב לאו במכתבו. ''מדיווחים שקיבלתי מרבנים מכל רחבי הארץ, מנציגי לוחמי האש, מראשי עיריות, ממקומות רבים וממה שראיתי במו עיניי, כמעט ולא נראו מדורות במוצאי שבת קודש''.

''רק ביום ראשון מדינת ישראל הוארה באור גדול לזכות התנא האלוקי רבי שמעון בן יוחאי זיע"א, ואכן בזכותך נמנע חילול שבת המוני ועל כך יש לברכך 'יישר חילך'", מציין הרב הראשי.

הרב לאו מתייחס לביקורת שנמתחה על החלטת בנט וכותב כי ''מניסיוני, גם רעיונות טובים וכוונות טובות נתקלים בהתנגדויות, לצערי זו חלק ממציאות חיינו. אולם מבחן התוצאה הוא המדד האמיתי.

''מכאן נלמד שכשמאמינים ופועלים גם מצליחים בסיעתא דשמיא. מקווה שזכות זו של שמירת השבת עשתה קורת רוח למעלה ותעמוד לך לעד".

הרב הראשי מציע לבנט למסד החלטה זו לשנים הבאות. ''ראוי כבר בתחילת שנת הלימודים להודיע מתי תחול חופשת ל"ג בעומר. כשם שיום הזיכרון ויום העצמאות נקבעו באופן שלא יפגעו בקדושת השבת, גם יום ל"ג בעומר ייקבע באופן זה''.