נתניהו ופרידמן, בלשכת ראש הממשלה
נתניהו ופרידמן, בלשכת ראש הממשלהצילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אחר הצהריים (שלישי) עם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, בלשכתו בירושלים.

נתניהו בירך את פרידמן לרגל כניסתו לתפקיד ואמר, "לעונג הוא לראותך ולקבל את פניך בירושלים, בירתנו הנצחית. אני יודע שביקרת בכותל. כולנו מעריכים זאת עמוקות".

השגריר פרידמן ענה לנתניהו, "אין מקום אחר שהייתי הולך אליו".

נתניהו אמר בתגובה, "זאת הייתה מחווה רבת עוצמה של סולידריות. אנו מצפים לקבל את פניו של הנשיא טראמפ, ואנו רוצים לעבוד איתך ועם הנשיא בשנים הקרובות לחזק את הברית הגדולה בינינו" - ופרידמן השיב, "כך נעשה".

מוקדם יותר הגיש פרידמן את כתב האמנה שלו לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, ובכך נכנס באופן רשמי לתפקידו. פרידמן הציג לנשיא ריבלין את צוות השגרירות, את רעייתו תמי ואת בתו טליה.

דיוויד פרידמן הגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא המדינה ראובן ריבלין

לאחר שנוגן ההמנון האמריקני והוגש כתב האמנה בירך הנשיא את השגריר הנכנס: "אני שמח לארח אותך ואת אשתך בישראל, בירושלים. אני יודע כי ביקרת בישראל פעמים רבות בעבר, אך היום אתה מגיע כשגריר המייצג את ארצות הברית, בת בריתה הגדולה והחשובה ביותר של ישראל וזו סיבה של ממש לברך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

"אנו מצפים לבואו של הנשיא טראמפ בעוד פחות משבוע", המשיך הנשיא, "לביקורו חשיבות רבה והוא עדות לקשר האמיץ בין ישראל וארצות הברית. אנו מצפים לעבודה המשותפת עם הממשל החדש, למציאת דרכים ורעיונות חדשים, שיסייעו בקידום בניית האמון בין ישראלים לפלסטינים".

"בשבוע הבא, נחגוג 50 שנה לאיחוד ירושלים ולשובו של העם היהודי להתפלל בכותל המערבי. אך ירושלים איננה יהודית רק ב-50 השנים האחרונות, ומאז ימי דוד המלך הייתה בירתנו. הגיע העת שהעולם כולו יכיר בירושלים כבירתה הרשמית של מדינת ישראל, דה פקטו ולא רק דה יורה", סיכם ריבלין.

השגריר פרידמן הודה לנשיא ואמר, "בהיותך דור שביעי בירושלים, אתה ממשיך את הקשר בין ירושלים בת 3000 השנים דוד המלך לימינו אנו".

"אני רואה כבוד גדול לשרת את ארצי כשגריר בישראל. אני מתחייב כי אעשה כל שביכולתי כדי להעצים ולבסס עוד יותר את הידידות החשובה בין האומות שלנו, שתיארת כעת כאמיצה ואני רוצה להוסיף - ללא גבולות", הוסיף פרידמן.