אילוסטרציה
אילוסטרציהThinkstock

במהלך דיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים בתביעת 'יוצאים בשאלה' נגד משרד החינוך והמוסדות החרדים, הבהיר השופט משה ברעם כי המוסדות החרדים אינם צד בעתירה וביקש מהפרקליטות למחוק אותם מההליך.

התביעה הוגשה כבר לפני שנתיים על ידי קבוצת יוצאים בשאלה שטענה כי באמצעות תקצוב המוסדות החרדים למרות היעדר לימודי ליב"ה, שללה המדינה מהתלמידים החרדים כלים להתמודד במהלך החיים ובשל כך נגרם להם נזק בשנות בגרותם.

המדינה בתגובה ניסתה לגרור את התביעה לפתחם של המוסדות החרדים והגישה הודעת צד ג' למוסדות החרדים, ובכך ניסתה לטעון כי האשמה מוטלת לפתחו של החינוך החרדי ועל ההורים ששלחו את ילדיהם למוסדות הללו.

לקראת תחילת הדיון הגישו המוסדות החרדים כתב הגנה באמצעות משרד עורכי הדין כבירי נבו קידר בלום, שהוכיח כי לתביעות שהוגשו נגד המוסדות החרדים אין בסיס משפטי ועובדתי.

ואכן, כבר בראשית הדיון הבהיר שופט ביהמ"ש המחוזי משה ברעם שדן בהליך כי הוא נוטה לקבל את עמדת המוסדות וכי הוא רואה קושי משפטי בהליך שבחרו הנתבעים, עוד בטרם נכנס לדיון המהותי.

"המדינה שגתה בעצם הגשת הודעת הצד ג' למוסדות החרדים שפעלו לפי הדין ונתנו חינוך איכותי מהמעלה הראשונה תוך שימור מורשת ישראל, יהדות וערכים", הבהיר עו"ד קידר והוסיף כי "החינוך החרדי לא יסכים שיוצג כביכול יש בו פגם, גם לא במשתמע, כאשר ההיפך הוא הנכון".

בתום הדיון הציע השופט לפרקליטות למחוק את המוסדות החרדים מהעתירה ולהמשיך בדיון לגופה של התביעה.