רשת ABC דיווחה הלילה כי המידע שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חשף בפני בכירים רוסים מעמיד בסכנת מרגל ישראלי בשורות דאעש.

הרשת ציטטה גורמי ממשל בעבר ובהווה שטענו כי המרגל המדובר סיפק מידע בנוגע לכוונה של דאעש לבצע פיגוע במטוס נוסעים בדרכו לארצות הברית, בעזרת פצצה המוטמנת במחשב נייד שניתן להעביר בעמדות הבידוק הביטחוניות בשדה תעופה.

עוד דווח כי המידע הוביל את ארצות הברית לאסור על העלאת לפטופים, אייפדים ומכשירים אלקטרוניים אחרים למטוסים מכמה מדינות.

אמש מסר מקור אמריקני בכיר לעיתון "ניו יורק טיימס" כי מקורו של המידע המסווג שמסר לכאורה טראמפ לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ולשגריר רוסיה בארה"ב הוא ישראל.

במשרד החוץ בישראל בחרו שלא להגיב לדיווח, אך שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, התייחס לנושא וניסה להמעיט בחשיבות הדברים.

"לישראל יש אמון מלא ביחסי המודיעין שלנו עם ארצות הברית, ואנו מצפים להעמיק את היחסים בשנים הבאות תחת הנשיא טראמפ", אמר דרמר.

בתוך כך אישרו הלילה גורמים ישראליים ששוחחו עם אתר החדשות האמריקני BuzzFeed כי ישראל העבירה לבית הלבן מידע ממוקד על מזימה של ארגון דאעש להבריח חומרי נפץ על גבי מחשבים ניידים לטיסות נכנסות לארצות הברית וכי מסתמן כי מידע זה הועבר לבכירים רוסים.

קצין מודיעין בכיר שהתראיין לאתר בעילום שם אמר כי "יש לנו הבנה מיוחדת בנושא שיתוף הפעולה הביטחוני". הא הוסיף כי העברת מידע לצד שלישי מבלי תיאום מראש היא "התגשמות הפחד הגדול ביותר שלנו".

טראמפ, מצידו, התייחס לפרשה במסיבת עיתונאים שערך אתמול בבית הלבן עם מקבילו הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן. לדבריו, הפגישה עם הרוסים "היתה מוצלחת מאוד ותתרום למלחמה בטרור".