אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: אייסטוק

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לביטול חזקת הגיל הרך, שבמסגרתו יורד גיל החזקה.

אם יעבור החוק, במקרה של גירושים יוכלו הרבה יותר אבות לזכות במשמורת על ילדיהם. לפי המצב כעת, אם אחד מהילדים לזוג ההורים היה מתחת לגיל שש, הוא וכל אחיו עברו למשמורת אוטומטית של האם בעת גירושים.

בשנה האחרונה התנהל מאבק בקואליציה בין ח"כ יואב קיש (הליכוד) לבין ח"כ שולי מועלם־רפאלי (הבית היהודי) סביב החוק. קיש, הזוכה לתמיכתם של ארגוני הגברים, קרא לביטול מוחלט של חזקת הגיל הרך אך הגיע להסכמה עם מתנגדיו, ארגוני הנשים.

ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), יו"ר הועדה לזכויות הילד, אמרה, "אני מברכת על כך שסוף סוף הצלחנו לקדם חקיקה זו בצעד נוסף, למרות התנגדותן המתחסדת של חלק מחברות הכנסת. התיקון לחוק שאנו מובילים שם בראש ובראשונה את טובת הילד במרכז, וכך גם את טובת הוריו. בתיקון לחוק מגולמת ההכרה בחשיבות הזכות של הילדים לדמות של אב ואם גם כשאלה מתגרשים.

כמו כן, לחקיקה זו יש גם משמעות רבה בעיצוב התפיסות החברתיות והמגדריות המשחררות את האישה מהכבלים ההיסטוריים, ולכן היא משרתת גם את הנשים עצמן. אני מקבלת את הפשרה שהושגה כי מדובר בשינוי חברתי דרמטי והגיע הזמן להוציא את העגלה הזאת מהבוץ. אני משוכנעת שלאחר שנפרוץ את המחסום הראשון באומץ, נוכל להמשיך ולקדם את השיוויון בין ההורים לדורות הבאים".

השרה גמליאל: לילדים מגיע גם אבא וגם אימא