צורבא מרבנן – גם בצרפת
צורבא מרבנן – גם בצרפתצילום: Alain Azrain

ביום חמישי האחרון, התקיים באולם האירועים בבניין העירייה של פריז ערב ייחודי של 'צורבא מרבנן' לכ-100 רבני צרפת במעמד ראשי העירייה ונשיא הקהילות היהודיות.

במהלך הערב, שנערך בשיתוף המחלקה לשירותים רוחניים בתפוצות בסוכנות היהודית, הוקרן סרט מרגש בו קורא הראשון לציון ורבה הראשי של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, לרבני צרפת, להצטרף ולהקים בכל קהילה שיעורי צורבא לגברים ולנשים.

באירוע נכחו: הרב יצחק (מישל) גוגנהיים - הרב הראשי לפריז, הרב בן ציון אלגאזי – ראש מכון צורבא מרבנן, הרב יחיאל וסרמן – ראש המחלקה לשירותיים רוחניים בתפוצות, גאל גרינוולד – יו"ר החטיבה להתיישבות ויו"ר עמותת צורבא מרבנן.

ראש הכנס ורבה הראשי של פריז הרב יצחק גוגנהיים סיפר, "מזה שנים רבות לא נערך כינוס כה משמעותי בו השתתפו כל כך הרבה רבנים מרבני פריז וצרפת, אני מברך על היוזמה המבורכת ומודה לרב אלגאזי, ראש צורבא, שהתגייס למען סיוע בהנגשת והנחלת עולם ההלכה גם בצרפת".

בנוסף למאות שיעורי הצורבא, לגברים ולנשים, המתקיימים מדי שבוע ברחבי הארץ, החלה בשנה האחרונה תנופת הצטרפות של קהילות רבות ברחבי התפוצות. שיטת הלימוד הייחודית של צורבא מאפשרת להכיר את דעות הפוסקים לאורך הדורות, תוך התמקדות בסוגיות הרלוונטיות לחיי היום יום שלהן, ולהקיף ב-4 שנים את ארבעת חלקי השולחן ערוך.

מטרת האירוע בצרפת הייתה חשיפתם של כ-100 מרבני צרפת לשיטת הלימוד הייחודית של 'צורבא מרבנן', ולצרפם לכ-15 קהילות בצרפת בהן כבר מתקיימים מדי שבוע שיעורי צורבא לגברים ולנשים.

הרב בן ציון אלגאזי אמר, "זכות גדולה לראות כיצד נקבצו באו לך חשובי רבני צרפת לצורך עידוד לימוד ההלכה בקרב הקהילות השונות. עולם ההלכה הוא המסגרת היחידה אשר תמנע התבוללות בקרב יהודי התפוצות".

הרב יחיאל וסרמן אמר במהלך הערב, "מתוקף פעילותנו במערך לשירותים רוחניים, אנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה עם מכון צורבא מרבנן בפעילות בצרפת. אין ספק שפעילות צורבא מסייעת לשמירת החיבור לעולם התורה והמצוות בקרב יהודי התפוצות".

גאל גרינוולד יו"ר החטיבה להתיישבות, אשר בעצמו יליד צרפת ואביו שימש כרב בעיר מרסיי במשך שנים, מסר, "מזה 15 שנה אני זוכה ללוות את פעילות צורבא מרבנן יחדיו עם הרב אלגאזי, לנגד עינינו אנו רואים מהפכה של ממש בלימוד ההלכה בעם ישראל, אני שמח כי כעת מהפכה זו מגיעה גם לרבני התפוצות ובע"ה נמשיך ונפעל בכוחות משותפים לפריצת הצורבא במאות קהילות בארץ ובעולם בבחינת ופרצת ימה וקדמה צפונה ונגבה".