ברשת "פוקס ניוז" שואלים: מי הדליף את דברי הנשיא, דונלד טראמפ, לשגריר הרוסי, בפגישה סגורה ביניהם? בימים האחרונים עוסקת התקשורת העולמית בטענה שטראמפ חשף מידע מודיעיני רגיש בפני השגריר, אשר עלול לסכן מקורות מודיעיניים ישראליים.

ה"וושינגטון פוסט", שפירסם את הידיעה ראשון, ייחס אותה ל"פקידי ממשל בהווה ובעבר".

המשפטן ג'יי סקולו, אורח קבוע ברשת "פוקס ניוז", הסביר למראיין, שון האניטי, שגם אם טראמפ אמר את הדברים המיוחסים לו, הרי שזכותו לחלוק מידע עם הרוסים. סקולו ציין שגם ישראל חולקת מידע מודיעיני עם רוסיה.

יועץ הנשיא טראמפ למלחמה בטרור, סבסטיאן גורקה, אמר להאניטי שעבור התקשורת הפוליטיקה קודמת לביטחון הלאומי. הוא מנה שורה של הדלפות מאז כניסתו של טראמפ לבית הלבן, אשר פגעו בארה"ב – החל מהדלפת תוכן שיחותיו עם מנהיגי מקסיקו ואוסטרליה בימים הראשונים שלו כנשיא.

"ישנם אנשים, שלרוע המזל ירשנו אותם, שלא מבינים מה תפקיד הנשיא ואינם מבינים שאחריותו העיקרית היא להגן על ארה"ב, והם סבורים שהם יודעים יותר טוב ממנו, ושזכותם להתקשר לחברים שלהם בוושינגטון פוסט, באתר פוליטיקו ובהפינגטון פוסט", אמר גורקה. "זה לא חוקי. זו התנהגות פלילית שעלולה לסכן אמריקנים".

האניטי שאל אם ההדלפות לא מגיעות מקהילת המודיעין של מה שכינה ה-"deep state", "מדינת העומק" – השם בו מכנים חלק מאנשי הימין את אותו ממסד פקידוּתי שמשרת את השמאל. "כמה מאנשיו של אובמה עדיין נמצאים בתוך המערכת?", שאל.

גורקה לא השיב ישירות אך קרא לעתונאים כמו האניטי ושרה קרטר לחשוף את זהותם של המדליפים.