בנט בשיעור מתמטיקה
בנט בשיעור מתמטיקהצילום: ששון תירם

בחינת הבגרות במתמטיקה של קיץ 2017 עומדת בפתח וקרוב לכ-160,000 תלמידי כיתות יא' ו-יב' צפויים להיבחן בה בהיקף של 3, 4 ו- 5 יחידות.

34,664 תלמידי כיתות יא' ו-יב' צפויים להיבחן ברמה מוגברת של 5 יחידות לימוד. נתון זה מעיד על גידול של כ- 18% ביחס לקיץ הקודם, בו נבחנו 29,464 תלמידים.

במשרד החינוך ציינו כי מדובר בהישג משמעותי מאד שנובע מעבודה מאומצת ורבה של המנהלים, המורים והתלמידים. לצד הנבחנים ברמה המוגברת של 5 יחידות, ייבחנו כ-38,000 תלמידי 4 יחידות וכן 87,500 תלמידים ברמה של 3 יחידות לימוד.

השר נפתלי בנט אמר "הפכנו את המגמה - 16,664 דלתות נפתחות היום. הצלנו את המתמטיקה, הבטחנו את העתיד של תלמידות ותלמידים. אנחנו נמצאים באמצע מהפכת המתמטיקה והמדעים בישראל, ובשנים הקרובות נמשיך לשבור את שיאי הנבחנים. זה קרה בזכות מורים שהשקיעו, בזכות תלמידים שהתאמצו ובזכות שהגדרנו יעד ברור: עוצרים את ההידרדרות המסוכנת במספר הנבחנים.

''הצלחנו: המתמטיקה ניצלה ואיתה הובטח עתידם של בני נוער רבים בישראל. בהצלחה לכל הנבחנים, אני מאמין בכם״, הדגיש בנט.

בחינת הבגרות תתקיים ביום שני הקרוב ה-22 במאי, כאשר הבחינה הראשונה תיפתח ב-13:00 והאחרונה תסתיים בשעה 19:30.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, מציין כי "בחינת הבגרות במתמטיקה יוצרת, בדרך כלל, תחושה של לחץ בקרב התלמידים וחשש מפני אופייה של הבחינה. אני רוצה להרגיע ולומר כי הבחינה הוגנת וכל מי שלמד והשקיע לאורך שנת הלימודים, יוכל להתמודד אתה. השנה, הוענקה מעטפת רחבה של תמיכה לתלמידים הלומדים ב- 5 יחידיות לימוד על מנת שיוכלו להתמיד במסגרת ולא לנשור. בתי הספר תוקצבו בשעות רבות לטובת קיומם של מרתונים לימודיים.

''בשנים האחרונות המשרד שם דגש חזק מאד על המדעים ועל המתמטיקה. ההשקעות של המשרד ומאמצי המנהלים והמורים בתחום נושאים פרי. אנחנו רואים עליה קבועה ומשמעותית במספר התלמידים שנבחנים ברמה המוגברת. אני מברך את המנהלים והמורים על העבודה המבורכת שהובילו לאורך כל שנת הלימודים", הוסיף.