זהבה גלאון
זהבה גלאוןצילום: פלאש 90

ח"כ זהבה גלאון, יו"ר מפלגת מרצ, זעמה אתמול (רביעי) לאחר שהכנסת העבירה בקריאה טרומית את הצעת החוק לצמצום חזקת הגיל הרך בגירושין, שהגיש ח"כ יואב קיש מהליכוד.

גלאון כיוונה את חיציה אל ח"כ קיש וקבוצת האבות הגרושים הקרויה "א' זה אבא", המעודדת את חבריה להתפקד לליכוד במטרה להשפיע על חקיקה בנושאי גירושין.

"'א' זה אבא', שנאבקת עם קיש על ביטול חזקת הגיל הרך, הוציאה עד כה שני רוצחים. שוויון בגידול ילדים מתחיל ברגע שהם נולדים, לא כשצריך לשלם מזונות", צייצה. "מתנהלת בפייסבוק קבוצה שמעודדת אלימות כלפי נשים, מעודדת גברים לפגוע בנשים שלהן לשעבר, וח"כ קיש חבר בה. במקום לפנות למשטרה, הוא מקדם להם חקיקה".

קיש ענה לה בציוץ נגדי: "זהבה, מציע לך להפסיק עם השקרים והשמצות. את כבר שנים לא מפסיקה לפגוע בילדים ובאבות בשם צדקנות מזויפת ותפיסה סטריאוטיפית מיושנת וצבועה".

ראש קבוצת ''א' זה אבא'', אמיר שיפרמן, מסר בתגובה: "התנהלותה של חה"כ זהבה גלאון הייתה ונותרה מבישה. זו לא הפעם הראשונה בה חברת הכנסת בוחרת לנצל בצורה צינית את הבמה שניתנה לה כנבחרת ציבור למטרות דמוניזציה והכפשה של תנועת האבות וא' זה אבא בפרט. כמייסד התנועה אציין כי לאור כל מה שכתבה, עולה השאלה, מדוע פנתה חברת הכנסת אל הרשתות החברתיות בצורה כה בוטה, מאשימה ופופוליסטית, תוך פגיעה באבהותם ובשמם הטוב של כלל חברי תנועת א' זה אבא, בטרם פנתה אל משטרת ישראל לשם תפתח בחקירה.

"אל לנו להתעלם גם מן היכולת הקיצונית של חברת הכנסת לשרבב את המילים 'אבהות', 'רצח' ו'מזונות' באותה הנשימה. כפועל יוצא להתנהלותה ובלית ברירה, תנועת א' זה אבא, בסיוע משרדי עורכי הדין רון לוינטל ושות', וסגל שמחיוב, תדאג למגר את ההתנהלות הבזויה שלה, כפי שהוצגה בכתבה זו, בכל הדרכים החוקיות והמשפטיות העומדות לרשותה".

הדרך אל החקיקה

חזקת הגיל הרך היא הסעיף בחוק הנוכחי אשר קובע כי ילדים עד גיל שש יהיו בדרך כלל בחזקת אמם בגירושין. הצעת החוק של קיש מנמיכה את הרף הזה, משש שנים לשנתיים.

במשך השנתיים האחרונות קיווה קיש לבטל כליל את חזקת הגיל הרך, אך הוא השתכנע לבסוף כי אין לכך רוב בקואליציה והסכים לפשרה בנושא, מתוך תקווה שבעתיד יתאפשר ביטול מוחלט של העדפת האימהות.

ואולם, העברת הצעת החוק בקריאה טרומית עדיין אין פירושה שהיא תהפוך לחוק, ושלא תעבור תיקונים שונים שיעקרו אותה מתוכן בדרכה לקריאה הסופית. לפמיניסטיות הרדיקליות יש כוח רב בכנסת, בתקשורת ובפרקליטות, הן ידועות בנטייתן לסבך בפלילים את מי שאינן חפצות ביקרו, וח"כים רבים חוששים להסתבך עמן.

עם זאת, העובדה שהחוק עבר בקריאה טרומית היא מכה תדמיתית עבור הפמיניסטיות הרדיקליות, אשר מראה כי הן אינן כל-יכולות וכי נשים רבות, כולל בכנסת, מסתייגות מדרכן הקיצונית.

הכותב הוא יו"ר תנועת המשפחה