סיום החידון
סיום החידוןצילום: דוברות

במועצה האזורית מרחבים החליטו השנה למסד מסורת של קיום 'חידון התנ"ך' הפרטי שלהם. החידון התקיים אמש לראשונה בהנחייתו של ד"ר אבשלום קור.

בחידון זכה תלמיד כיתה ו', חילוני מבית הספר מבועים במושב קלחים, בועז יעקובי. בטקס נכחו ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג', ראש המועצה הדתית, שמעון שדה, מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס, מפקח משרד החינוך במחוז דרום, חנוך גנן, מנהלי בתי- הספר, תלמידים, הורים וקהילת מרחבים.

משתתפי החידון באו מקרב תלמידי כיתות ה'-ו' בשלושת בתי- ספר במועצה. במהלך החודשים האחרונים למדו התלמידים באופן חוויתי, בטיולים ברחבי ארץ ישראל ובכיתה פרקים רחבים של התנ"ך. וכאמור, בועז יעקובי זכה במקום הראשון.

ראש המועצה, שיזם את קיום החידון במרחבים אמר "החלטנו לייסד גם כאן, במרחבים, את חידון התנ"ך שמטרתו להעמיק את ההיכרות שלנו עם ספר הספרים, ולטפח את תחושת השייכות וההזדהות של הנוער עם התנ"ך. מערכת החינוך שלנו, במרחבים, מובילה פרויקטים רבים בסימן הזהות הישראלית והחיבור למורשת היהודית".

חג'ג' הוסיף "התנ"ך איננו רק ספר דתי והוא איננו שייך רק לאלה מאיתנו, שומרי המסורת, הרואים בו את המקור למצוות. התנ"ך הוא הבסיס לתרבות היהודית העצומה. התנ"ך הוא ספר היסוד של העם היהודי, אלה השומרים מצוות ואלה שאינם שומרי מצוות. גם היום, כמו בכל חברה ובכל עם, יכולים להיות בינינו חילוקי דעות בשאלות פוליטיות ובשאלות חברתיות ותרבותיות, אולם יש בינינו הסכמה רחבה ובסיסית: התנך הוא של כולנו. הוא שמאחד את עם ישראל לאורך ההיסטוריה.

גם בחבל הארץ הזה שבו אנחנו מתגוררים, במרחבים, התרחשו כמה מהאירועים ההיסטוריים בתולדות עמנו, כפי שהם מתוארים בתנך. לא רחוק מכאן, בנחל גרר, חפרו שניים מהאבות, אברהם ויצחק, בארות כדי להשקות את הצאן וכאן הם נקלעו למריבה עם הרועים הפלשתים, סכסוך ראשון ולא אחרון על הבעלות על הארץ הזאת. כמה מיישובי המועצה קרויים באופן סמלי על שם מילים המופיעות בחזון הנביא ישעיהו, המתאר את הפרחת השממה: "יְשֻׂשׂוּם מִדְבָּר וְצִיָּה וְתָגֵל עֲרָבָה וְתִפְרַח כַּחֲבַצָּלֶת : פָּרֹחַתִּפְרַח וְתָגֵל אַף גִּילַת וְרַנֵּן ... וְהָיָה הַשָּׁרָב לַאֲגַם וְצִמָּאוֹן לְמַבּוּעֵי מָיִם ... וְהָיָה-שָׁם מַסְלוּל וְדֶרֶךְ הַקֹּדֶשׁ יִקָּרֵא לָהּ ... וּפְדוּיֵי יְהוָה יְשֻׁבוּן וּבָאוּ צִיּוֹן בְּרִנָּה"

חג'ג' התכבד גם בשאלת ראש המועצה, במסגרתה שאל את המתמודדים:

ירושלים בירת ישראל חוגגת 50 שנה לאיחודה המחודש.

1. מדוע נשלח דוד לנגן לפני שאול?
2. על מי נאמר: "וְהָאִישׁ... זָקֵן בָּא בַאֲנָשִׁים"?
3. מה לקח איתו דוד כדי להילחם בגלית הפלשתי?
4. לאחר הניצחון על גלית שאל שאול: "בֶּן מִי זֶה הַנַּעַר...". את מי שאל שאול את השאלה?
5. למי אמר דוד: "מֶה עָשִׂיתִי עָתָּה הֲלוֹא דָּבָר הוּא"?
6. "וַיְהִי לוֹ נֹשֵׂא כֵלִים". למי היה דוד לנושא כלים?