דובר צה"ל הבא הועלה לדרגת תת-אלוף

אלוף-משנה רונן מנליס הועלה היום (חמישי) לדרגת תת-אלוף ומונה לדובר צה"ל בטקס חגיגי שנערך בלשכת הרמטכ''ל בקריה בתל אביב, במעמד שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ''ל רב-אלוף גדי איזנקוט וחברי פורום המטה הכללי.

מנליס יחליף ביום שני הקרוב את אלוף מוטי אלמוז אשר כיהן כדובר צה''ל במהלך שלוש וחצי השנים האחרונות וכעת משמש כראש אגף כוח האדם.

השר ליברמן אמר בטקס כי "אם בעבר ההכרעה הייתה תמיד בשדה הקרב, היום היא גם בתקשורת. הקרב על התודעה לא פחות חשוב מהקרב בשדה הקרב. כדי להסביר את עמדתנו בארץ ובעולם, הקרב התודעתי הוא חשוב מאוד''.

הרמטכ''ל איזנקוט אמר כי הדימוי של צה"ל בעיני החברה הישראלית הוא כלי, אמצעי, מרכיב חשוב מאוד, כלשונו. ''הוא צריך להישען על עשייה איכותית ומקצועית של חיילי צה''ל בכל המקומות. אנחנו, כצה''ל, נמצאים בבית זכוכית עבור החברה הישראלית, שמסתכלת על הצבא מתוך ציפייה והבנה שתעודת הביטוח של המדינה הזאת זה צה''ל.

''אני נוהג לומר שאמון הציבור בצה''ל אולי הוא המרכיב החשוב ביותר ביכולת של צה''ל לעמוד באתגרים שלו ולממש את הייעוד שלו. בשלוש וחצי השנים האלה אתה, מוטי, עשית את התפקיד באחריות, במקצועיות, בשכל טוב ובמחויבות אדירה, ומבחינתי זו ההזדמנות להודות לך על התפקיד שעשית, על האופן שבו עשית וגם על העצות הטובות, והמינוי שלך לתפקיד ראש אכ''א הוא הביטוי החזק ביותר להערכה העצומה שיש לי כלפיך.

''למדתי להכיר את רונן כסרן צעיר בחטמ''ר שומרון וראיתי את האיכויות היוצאות מן הכלל. הדרך שבה רונן פועל היא דרך של מצוינות, של מחשבה מעמיקה מאוד, של תכנון מוקפד ושל נחישות גדולה מאוד לעשות את הדברים. רונן השקיע בשנתיים וחצי האחרונות השקעה גדולה מאוד לתועלת הצבא, הוא היה יד ימיני, עזר לי מאוד בתפקיד הזה ולצבא בכלל'', ציין הרמטכ''ל.

''אני חושב שהעובדה שקידמנו מהלכים עמוקים מאוד, היא חלק מאותה היכרות ושותפות ואני רוצה להודות לך, רונן, על השותפות, על החברות ועל העשייה, ואני משוכנע שהשכל הטוב והניסיון יבואו לידי ביטוי בתפקידך כדובר צה''ל", הוסיף איזנקוט.

דובר צה"ל היוצא וראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז, פנה למחליפו בתפקיד: "רונן, אני בעיקר מעביר לך את האנשים. מאחורי השם 'דובר צה״ל' עומדות קצינות וקצינים, חיילות וחיילים מוכשרים, חכמים ונבונים. מדובר בחבורת אנשים מיוחדת במינה. הם נושאים את התגיות עם תיאור תפקידך- דובר צה״ל''.

אלמוז הזכיר כי צה"ל קיבל השבוע את פרס שרת המשפטים לשקיפות שלטונית. ''אנחנו גאים כיוון שאנחנו מאמינים באמונה מוחלטת שכל המידע של צבא העם- הוא של העם. הכל זה הכל- הטוב והרע, הקשה והמבשר אופטימיות, כולם של העם השולח את בנותיו ובניו לשורותינו וזכאי לדעת הכל. הדבר נכון ולא רק בשל החוק, זכות הציבור לדעת, חופש הביטוי ועובדת היותנו מדינה דמוקרטית. רבות מדברים על הדור שזכות גדולה להמשיך ולעסוק בו ממקום קצת שונה".

דובר צה"ל הנכנס, תא"ל רונן מנליס, אמר בטקס ''אני מקבל על עצמי את תפקיד דובר צה"ל מתוך הבנת האחריות המוטלת עליי, ביראת כבוד לתפקיד, בצניעות ותוך הבנת חשיבותו בשדה הקרב''.

לדבריו השילוב של השתנות יום יומית בעולם התקשורת לצד מאפייניו הייחודים של שדה הקרב המודרני, ''מחייבים אותנו במסגרת תהליכי המוכנות של צה"ל למלחמה להיערך גם בהיבט זה. במקביל עלינו לפעול לחיזוק ושימור אמון הציבור בצה"ל. אופן מימוש המשימות והעשייה הצבאית הם המשמעותיים ביותר ולתקשורת תפקיד חשוב בכך.

''הביקורת המופיעה לעיתים בכלי התקשורת לגיטימית, יכולה וצריכה לסייע לצה"ל להיות צבא טוב יותר ועלינו ללמוד ממנה ולהשתפר, אך כל העת צריכה לעמוד לנגד עיננו ההבנה כי צה"ל הוא צבא עם ממלכתי, הצבא של כולנו. לכל השותפים בעשייה אחריות להצגה הוגנת של הנעשה בצה"ל מתוך מחויבות לביטחון ישראל בשגרה, בחירום ובוודאי במלחמה. אעשה כל שביכולתי יחד עם כלל אנשי מערך הדוברות לעמוד במשימות ובאתגרים", הבטיח.