מכון MRI חדש בנצרת
מכון MRI חדש בנצרתצילום: דוברות

בבית החולים ״המשפחה הקדושה״ בנצרת התקיים היום (חמישי) טקס חנוכת מכון התהודה המגנטית MRI בהשתתפות שר הבריאות יעקב ליצמן, אנשי דת רבים, בישופים, ראשי ערים ומועצות מקומיות, חברי כנסת מהרשימה המשותפת, מנהלי קופות חולים ורופאים.

בית החולים ''המשפחה הקדושה'' (בית החולים האיטלקי) הוא בית חולים השוכן בשכונת נמסאווי בצפון-מזרחה של נצרת. הוא נוסד בשנת 1882 וכיום יש בבית החולים 120 מיטות אשפוז. זהו אחד משלושת בתי החולים בנצרת, המשרת אוכלוסייה מגוונת של כ- 250,000 איש.

במהלך הטקס נשאו דברים המנהל הרפואי של בית החולים ד"ר אברהים חרבג'י, נציג הבעלים של ביה"ח, רו"ח בשארה שוקיר, חברי הכנסת אחמד טיבי ואימן עודה והשר יעקב ליצמן.

הנהלת בית החולים וחברי הכנסת הודו לשר על פועלו לאישור הפעלת מכון התהודה המגנטית שישרת אלפי אנשים מכל האזור. כמו כן ביקשו לפעול לאישור בקשת בית החולים לקבלת רישיון להפעלת מכשיר PET CT בבית החולים.

שר הבריאות ליצמן אמר בטקס כי חנוכת מכשיר MRI בנצרת היא חלק מיישום רפורמה בתחום ובהתאם לצורך להפעיל מכשיר כזה בכל בית חולים בישראל. בדבריו הסביר כי חיזוק הפריפריה עומדת בראש סדר העדיפות במערכת הבריאות וכי מדיניות משרד הבריאות לקדם את כלל האוכלוסיות ללא הבדלים ואפליה.