מצלמת אבטחה תיעדה את ניסיון הלינץ' שאירע היום (חמישי) בכפר חווארה בשומרון, כשהמון ערבי תקף באבנים רכב של יהודי תושב איתמר, שנאלץ לצאת מרכבו ולחסל את אחד המחבלים.

בסרטון רואים את ההפגנה שהתקיימה בכפר כהזדהות עם שביתת מחבלים הכלואים. בשלב מסוים הוקף רכבו של היהודי ואמבולנס חסם את דרכו. הפורעים החלו להשליך אבנים וסלעים לעבר הרכב ולבעוט בו. הירי שביצע היהודי לא תועד בסרטון.

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) התייחס להתפרעויות והעניק גיבוי מלא ליהודי שהותקף ונאלץ לפתוח בירי.

״אזרח ישראלי הותקף היום באכזריות על ידי קבוצת מחבלים פלסטינים שיידו לעבר רכבו אבנים וניסו לרצוח אותו, כך מסתמן מבירוריי. על מנת למנוע לינץ׳ הוא פתח באש על תוקפיו והרג אחד מהם", אמר בנט.

"מודה לה' על הנס הגדול"

''שיהיה ברור: אבנים הורגות", הדגיש בנט, ''דמה של אדל ביטון ז״ל הוא דוגמה כואבת לכך''. לדבריו אם האזרח הישראלי, עובד סוציאלי ואב לילדים, לא היה פועל כפי שפעל, ''מדינת ישראל הייתה צריכה להישיר היום מבט לעיניהם של ילדיו שהיו הופכים ליתומים.

''כל אחד מאיתנו, כהורה לילדים, כאזרח, היה פועל כך. ממשלת ישראל מחויבת להעניק ביטחון לתושבי ישראל, בכל מקום, כולל השומרון ויהודה''.

השר בנט קרא ''לעמוד לצד הקורבן ולא לצד ברברים המיידים אבנים וסלעים כדי לרצוח נהגים בנסיעתם. על גורמי הביטחון לדאוג שמצב כזה לא יישנה״, הוסיף.

יוסי דגן מלווה את התושב לתחנת המשטרה
צילום: חוננו

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מסר ''אני מגבה לחלוטין את התושב שנסע בכביש ראשי (חווארה) והגן על חייו. ליוויתי אותו לתחנת משטרת מרחב שומרון כדי להדגיש כי הוא פעל כראוי וצריך לחזק אותו ולחבק אותו.

"מדובר בעובד סוציאלי, אב לשמונה ילדים שנסע בכביש ראשי במדינת ישראל, כשעשרות מתפרעים ניסו לבצע בו לינץ' ולרצוח אותו בדם קר''.

לדברי דגן, ''הלינץ' התחיל בעת שאמבולנס 'פלסטיני' חסם את רכבו של העובד הסוציאלי ואדם לבוש באפוד רפואי יצא מהאמבולנס וניסה להוציא אותו מרכבו ולפגוע בו, כשאליו מצטרפים עוד עשרות מתפרעים עם אבני שפה וסלעים.

''אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה לולא היה לאותו עובד סוציאלי אקדח אישי עליו. היינו עלולים למצוא את עצמנו באירוע דוגמת הלינץ' ברמאללה. אנו זוכרים את אדל ביטון הי"ד שנהרגה מפגיעת אבנים.
התושב פעל כנדרש וכמחוייב ממנו והוא צריך לקבל חיבוק וחיזוק. אני מגבה אותו לחלוטין!''.

ראש מועצת שומרון שוחח עם דרגי הפיקוד הבכירים בצה"ל, ''כולנו מחזקים את ידי צה"ל וכוחות הביטחון.
הציפיה והדרישה הברורות הן להפסיק 'להכיל' אירועים כאלה של התפרעויות המוניות בכבישים ביהודה ושומרון. אבנים הורגות!''.