מוטי אלמוז
מוטי אלמוזצילום: דובר צה"ל

עשרות חרדים קיצוניים המתנגדים לגיוס לצה''ל הפגינו היום (שישי) בכפר תבור מול ביתו של ראש אגף כוח האדם האלוף מוטי אלמוז.

המפגינים הפיצו כרזות נאצה נגד אלמוז בהן נכתב "דע לך - סופך יהיה מר כהיטלר וחבריו".

עוד נאמר בכרזות "מוטי אלמוז ראש אכ"א, המוכר נשמתו בעבור בצע כסף. עד מתי תשרוף נשמות בני ובנות ישראל בכבשונות האושוויץ - צבא השמד".

בעקבות הפצת הכרוזים, המשטרה פתחה בחקירה בחשד להסתה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן מסר בתגובה כי "ההסתה הקשה נגד ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז, וכלפי צה"ל, חייליו ומפקדיו - היא בלתי נסבלת ומהווה חציית כל קו אדום.

''אסור לנו להשלים עם תופעות מסוכנות שכאלו. אני קורא למשטרה ולפרקליטות למצות בנחרצות ובאופן מיידי את הדין עם העבריינים הללו. אני מעניק גיבוי מלא לאלוף אלמוז", הדגיש ליברמן.

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, ח''כ יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר "‏ראש אכ"א, מוטי אלמוז, קצין מצטיין ומפקד למופת. על השר לביטחון פנים והמשטרה למצוא את המסיתים ולפרק את הקומץ הקיצוני ללא חת וללא הגבלת משאבים".

הרב חיים דרוקמן, ראש מועצת איגוד ישיבות ההסדר וראש ישיבת אור עציון, אמר כי ההשוואה שעושים תוקפי אלמוז בין הגיוס לצה"ל למשרפות באושוויץ היא חולנית ובזויה, כלשונה.

"זו אמירה מרושעת, ולא רק שאין בה שום ריח של תורה, אלא שהיא חילול התורה וחילול השם כאחד", אמר הרב וחיזק את האלוף אלמוז ואת שאר קציני וחיילי צה"ל, ''העושים לילות כימים למען ביטחונה של מדינת ישראל כולל של אלה התוקפים אותם".

אמש נעצרו שלושה חרדים קיצוניים לאחר שתקפו גבר שלבש מדי צה''ל בשכונת מאה שערים בירושלים. השלושה תקפו לובש מדים שנשלח על ידי המשטרה למאה שערים במטרה ללכוד קיצונים אלימים.

שלשום עצרה המשטרה צעיר כבן 21 בחשד לשריפת דגל ישראל במדורת ל"ג בעומר בירושלים. בנוסף, קטין כבן 15 עוכב לחקירה ונגבתה עדות מקטין כבן 11.