כחלון
כחלוןצילום: פלאש 90

הממשלה אישרה היום (ראשון) את יוזמתו של שר האוצר משה כחלון להרחבת סבסוד הצהרונים במסגרת תכנית "נטו משפחה".

במסגרת התכנית שגובשה יחד עם מרכז השלטון המקומי, החל משנת הלימודים הקרובה, ספטמבר 2017, ייהנו הורים עובדים ממחיר מופחת בעבור צהרונים לילדים. המדינה תסבסד את התשלום בגין הצהרונים באופן דיפרנציאלי כך שסיוע גדול יותר יינתן למשפחות הגרות ביישובים חלשים.

שר האוצר, משה כחלון, אמר כי כבר בחודשים הקרובים ההורים ירגישו תוספת של אלפי שקלים להכנסה הפנויה. הזדמנות שווה אמיתית מתחילה באפשרות לתעסוקה וסבסוד הצהרונים הוא הקלה נוספת עבור המשפחות העובדות.

''הצעד הזה מצטרף לתכנית להפחתת הצפיפות בכיתות, תוספת סייעת שנייה בגנים ואלו לא הצעדים האחרונים. נמשיך ונקל על המשפחות העובדות בישראל בהרחבת השירותים והפחתת יוקר המחייה", הוסיף

שר החינוך נפתלי בנט אמר ״אני מברך את ידידי שר האוצר משה כחלון על תוספת חשובה לחינוך, שתסייע בהפעלת צהרונים במחירים מסובסדים.

''משרד החינוך כבר נערך להפעלת התכנית באופן מיטבי בשנת הלימודים הקרובה וימשיך לפעול למען הורי ישראל, תלמידי ישראל ואיכות החינוך. חינוך איכותי ונגיש הוא מטרה משותפת לכל העוסקים בחינוך במדינת ישראל ואני מודה לכל מי שמצטרף למלאכה החשובה הזו״, הוסיף בנט

כיום נעים התשלומים של ההורים בעבור צהרונים בין 900 ל–1300 ש"ח בחודש (בהתאם ליישוב).

בישראל 255 רשויות מקומיות המחולקות לפי רמתן הכלכלית חברתית ל-10 אשכולות. באשכול 10 מדורגים הישובים המבוססים ביותר בישראל, ובאשכול 1 הישובים החלשים ביותר. משרד האוצר יעניק סבסוד דיפרנציאלי בגין צהרונים באופן הבא:

  • משפחות הגרות באשכול סוציו-אקונומי 4 (אופקים, קריית מלאכי, ירוחם, עכו, לוד, רמלה, דימונה, קריית גת, חורפיש, חצור הגלילית, באקה-ג'ת, פקיעין, כפר יסיף) יזכו לסבסוד של 350 שקל בחודש לילד עבור צהרון מגיל 3 עד גיל 8.
  • משפחות הגרות באשכול סוציו-אקונומי 5 (אשדוד, טבריה, מצפה רמון, מעלות תרשיחא, שדרות, בית שאן, מגדל העמק, אשקלון, קצרין, עפולה, באר שבע, ערד, טירת הכרמל, קריית שמונה, אור עקיבא, אור יהודה, קריית ים, אילת) יזכו לסבסוד של 300 שקל בחודש בעבור צהרון מגיל 3 עד גיל 8.
  • משפחות הגרות באשכול סוציו-אקונומי 6 (כרמיאל, גדרה, פרדס חנה, שלומי, כפר יונה, נהריה, נצרת עילית, בת ים, נתניה, יבנה, חדרה, ראש העין, חולון, רחובות) יזכו לסבסוד של 300 שקל בחודש לילד עבור צהרון לילדי כיתות א' ו-ב'.
  • משפחות הגרות באשכול סוציואקונומי 7 (חיפה, נשר, קריית מוצקין, קריית ביאליק, פתח תקווה, ראשון לציון, ראש פינה, זיכרון יעקב, בנימינה, גבעת עדה, כפר סבא, פרדסיה, אורנית, נס ציונה, צורן קדימה, מזכרת בתיה, יהוד, אזור) יזכו לסבסוד של 200 שקל בחודש בעבור ילד בצהרון בכיתות א ו-ב.
  • משפחות הגרות באשכול סוציואקונומי 8-10 (תל אביב, מודיעין, מכבים רעות, אבן יהודה, רעננה, כוכב יאיר, הרצליה, גבעתיים, כפר ורדים, רמת השרון, להבים, קריית אונו, הוד השרון, גבעת שמואל, גני תקוה, עומר, כפר שמריהו, אלקנה, סביון) יזכו לסבסוד של 150 שקל בחודש בעבור ילד בצהרון בכיתות א ו-ב.

התוספת לשכר הנטו:

משפחות מאשכולות 1-3 כבר כיום זוכות לסבסוד כמעט מלא של הצהרונים.

משפחות מאשכול 4 ייהנו מתוספת של 3,500 שקל לשנה לשכר הנטו עבור כל ילד מגיל 3-8. עד הגיעו של הילד לכיתה ב', תסתכם התוספת לשכר הנטו של המשפחה ב-17,500 שקל בחמש שנים.

משפחות מאשכול 5 ייהנו מתוספת של 3,000 שקל לשנה לשכר הנטו. עבור כל ילד מגיל 3-8. עד הגיעו של הילד לכיתה ב', תסתכם התוספת לשכר הנטו של המשפחה ב- 15,000 שקל לחמש שנים.

משפחות מאשכול 6 ייהנו מתוספת של 3,000 שקל לשנה לשכר הנטו עבור כל ילד בכיתות א'-ב'. עם סיום כיתה ב', תסתכם התוספת לשכר הנטו של המשפחה ב-6,000 שקל בשנתיים.

משפחות מאשכול 7 ייהנו מתוספת של 2,000 שקל בשנה לשכר הנטו עבור כל ילד בכיתות א'-ב'. עם סיום כיתה ב', תסתכם התוספת לשכר הנטו של המשפחה ב-4,000 שקל בשנתיים.

תושבי אשכולות 8-10 יזכו לתוספת של 1,500 שקל בשנה לשכר הנטו עבור כל ילד בכיתות א'-ב'. עם סיום כיתה ב', תסתכם התוספת לשכר הנטו של המשפחה ב-3,000 שקל בשנתיים.

* עשירונים 6-10 קיבלו הטבות במסגרת נקודות זיכוי ולכן לא קיבלו סבסוד לצהרונים לילדי הגנים. בנוסף, הפיצוי לו זכו בגין ילדי א'-ב' נמוך יותר.