אוברדוביץ' ושחקניו. לא רגוע אבל אלוף אירופה
אוברדוביץ' ושחקניו. לא רגוע אבל אלוף אירופהצילום: רויטרס

בפעם התשיעית ז'ליקו אוברדוביץ' הסרבי הוא אלוף אירופה. המאמן הוותיק והמוערך ביותר, סחף בפעם השניה ברציפות את קבוצתו פנרבחצ'ה הטורקית אל מעמד גמר היורוליג, והפעם בניגוד לעונה שעברה, יצא מהמשחק עם התואר היוקרתי - אליפות אירופה בכדורסל.

מדובר בהיסטוריה עבור הקבוצה הטורקית שזוכה לראשונה בתולדותיה באליפות היוקרתית, כשהדבר נכון גם למפעל היורוליג בו זוכה לראשונה קבוצה טורקית.

אוברדוביץ' שמזוהה עד מאוד עם פאנתינייקוס היוונית, אותה אימן שנים רבות והביא לה תארים רבים, הגיע אל הטורקים העשירים לפני שנתיים ומאז נוחל הצלחה גדולה, הצלחה שהגיעה הערב (ראשון) מול 15,000 אוהדים טורקים מקומיים, בגמר שהתקיים באולם סינאן ארדם דום, שבאיסטנבול, אל רגע השיא שלה - זכיה באליפות אירופה בכדורסל אחר ניצחון מוחץ על היריבה בגמר, אולימפיאקוס היוונית בתוצאה 64:80.

לעיני יציעים מפוצצים באוהדים טורקים חמים, פתחה הקבוצה הטורקית את משחק הגמר בטירוף, וכבר בפתיחה הובילה בהפרש מבטיח. גם ניסיון קאמבק של היוונים ברבע השלישי לא צלח, והמאמן הסרבי הוותיק משאיר את המצב על כנו - היותו המאמן הכי מעוטר בתולדות היורוליג.

ניקולה קאליניץ' שקלע 12 נקודות כבר ברבע הראשון המצוין מתוך 17 שהיו לו במשחק כולו, היה למצטיין המשחק יחד עם בוגדן בוגדנוביץ' הסרבי שקלע גם הוא 17 ואקפה אודו הסנטר האמריקאי שסיים את משחק הגמר עם 10 נקודות, 9 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-5 חסימות.

ולחשוב שזו אותה פנרבחצ'ה שהפסידה פעמיים העונה לצהובים מת"א.

מעבר להיסטוריה, הטורקים שסיימו את העונה הסדירה במקום הרביעי בלבד, הפכו לקבוצה הראשונה מטורקיה שזוכה באליפות אירופה אחרי שבשלב חצי הגמר העיפו את ריאל מדריד שגם הפסידה במשחק המקביל לצסק"א מוסקבה וסיימה את העונה כשהיא במקום הרביעי.