קבר שמואל הנביא
קבר שמואל הנביאצילום: פלאש 90

בקבר שמואל הנביא נערכת היום ומחר ההילולה הגדולה לשמואל הנביא.

הרבנית יפה דלויה, מנהלת ארגון חנה שאחראי על הכנסת האורחים במקום, מספרת לערוץ 7 כי "קבוצה גדולה של נשים צדקניות פועלת כאן כל השנה ובפרט ביום ההילולה, נקבל את המוני הבאים בארוחות מלאות, בוקר, צהריים וערב ובמהלך כל היום בשתייה, אבטיחים וארטיקים.

''כשהתחלנו לפני 21 שנה היו מגיעים לכאן בודדים. כאב לי ששמואל הנביא ששקול נגד משה ואהרון, ההילולה שלו כל כך דלילה. אז התחלנו להביא כיבוד ולאט לאט המספר הלך וגדל כמעט כמו במירון".

הרבנית דלויה מספרת על ישועות וניסים שמתרחשים מדי שנה, "אתמול בלילה ישבתי לכתוב את כל הישועות של האנשים שאפילו רק תרמו סעודה אחת וכבר נושעו. אישה אחת לא יכלה לראות, היא תרמה סעודה והתפללו עליה ותוך זמן קצר אירע הנס והעין נפתחה.

"אנשים עושים כאן סעודת הודיה, בקשה או נדר, נשים שמתקשות ללדת, בחורות שלא התחתנו. הייתה לי אישה מבוגרת שעזרה לי והודיעה לי אחרי כמה ימים שהבת שלה התארסה. הקדוש ברוך הוא לא נשאר חייב לכל מי שבא לבקש להדליק נר ואומר כמה פרקים מספר שמואל או אומר את תפילת חנה ומחר ומחרתיים בשתיים וחצי בלילה יהיה את התיקון עם שבע ההקפות שזו סגולה מאוד גדולה".

לדבריה לאורך היומיים הקרובים יהיו הסעות חינם לציון, "בירושלים ניתן להגיע בתחבורה ציבורית למסוף רמות ד' ברחוב מירסקי, יהיו משם הסעות חינם, מי שמגיע מתל אביב יהיו הסעות חינם ממחנה עופר ולבני ברקים יהיו הסעות בגבעת שמואל".

הרבנית דלויה מסבירה מדוע החליטה להפוך את ציון שמואל הנביא לפרויקט חייה, "שאלו אותי אם שמואל התגלה לי בחלום אבל התשובה היא ששמואל הנביא נמצא בתוכנו, בתוך כל אחד ואחת מהעם היהודי, וזו הסיבה שהתחלתי לעסוק במורשתו של שמואל הנביא.

''בסך הכול ביקשתי לפעול למען האחדות ולקרוב הלבבות של העם היהודי ומצאתי בדמותו של שמואל הנביא דמות שאפשר למצוא סביבה הרמוניה של חסד ונתינה, דמות שדרכה אפשר לחזק את החיבור לקב"ה ואת התלות המוחלטת בו, דמות שמעניקה כוח להאמין ולצפות לישועה מה', דמות שאפשר ללמוד על דרכי הנהגתו כי הוא האבא האוניברסלי של עם ישראל, זהו שמואל הנביא, דמות כל כך נערצת על כולם".