קריאה משותפת. ח"כ עודד פורר
קריאה משותפת. ח"כ עודד פוררצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשל האמריקני חייב לדרוש מהפלסטינים להכיר בישראל כמדינת העם היהודי – את הקריאה המשותפת פרסמו היום (שני) שתי השדולות לניצחון ישראל שהוקמו בכנסת ובקונגרס, לקראת פגישתם של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מחר.

"הכרה פלסטינית בישראל כמדינה יהודית היא תנאי לסיום הסכסוך", אמר ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), יו"ר השדולה בכנסת, שהוקמה רשמית בשבוע שעבר. "כל עוד המנהיגות הפלסטינית מסרבת להכיר בכך, פירושו של דבר שהיא עודנה דבקה בחלומה להשמיד את ישראל".

השדולות בכנסת ובקונגרס יפעלו להגברת המודעות לצורך של ישראל לנצח את אויביה באמצעות צעדי מדיניות שונים שיינקטו הן על ידי ממשלת ישראל והן על ידי בעלות בריתה של ישראל ובראשם ארה"ב.

ב-27 באפריל השיקו חברי הקונגרס הרפובליקנים רון דה סנטיס וביל ג'ונסון את הפרויקט לניצחון ישראל, שיזם פורום המזרח התיכון (MEF), הפועל לסייע בעיצוב המדיניות האמריקאית באזור.

"ישראל היא בעלת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון", אמר ג'ונסון. "על הקהילייה הבינלאומית ומנהיגיה, כולל אבו מאזן, להכיר בזכותה של ישראל להתקיים – וזה לא נתון כלל למשא ומתן. אני נחוש להוביל את המאבק, שמטרתו להבהיר מעל לכל צל של ספק, שארה"ב תבטיח לא רק שישראל תמשיך להתקיים, אלא שגם תשגשג. אני מצפה בכיליון עיניים לעבוד עם השותפים שלנו לפרוייקט בכנסת".

מאז השקת השדולה בוושינגטון הצטרפו לשורותיה יותר מעשרה חברי קונגרס. בחודש יולי הקרוב, חברים בשדולה האמריקאית יבואו לישראל לפגישה משותפת בכנסת עם ח"כ פורר ופוליטיקאים בכירים נוספים בארץ, על מנת לדון בצעדי חקיקה אפשריים.

דניאל פייפס, נשיא פורום המזרח התיכון (MEF), אמר: "כולנו תקווה שבירושלים יעשו את המיטב עם ההזדמנות שיקבלו, אחרי שוושינגטון תיתן לישראלים אור ירוק לנצח".