השופט בדימוס שמגר: אני "חף מפשע"

אות הוקרה הוענק אמש (שני) במסגרת כנס לשכת עורכי הדין המתקיים באילת לנשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס מאיר שמגר.

בדברי התודה הסתייג שמגר בהומור מההחלטה להעניק לו את האות, "אני רוצה להגיב על 'המעשה הבלתי חוקי' שעשיתם היום. ההחלטה שלכם להעניק לי אות הוקרה גרמה לי התרגשות רבה. גם היום שאני רואה את הפעולה של חבריי לשעבר במערכת המשפט אני מתרגש וטוב שכולכם תיגשו לנושא בהתרגשות רבה".

"אנחנו לא אוהבים להביע את שביעות רצוננו, אנחנו רוצים שילכו בעקבותינו וזאת המורשת שאנחנו יכולים להשאיר. לדעתי החובה של מילוי תפקיד ציבורי היא דבר שחייב ללוות את פעולתו של משפטן בכל כהונתו", הוסיף שמגר.

שמגר הדגיש שלא עשה דבר בכדי לקבל את האות "אני 'חף מפשע' ולא פעלתי בנושא הזה", והוסיף כי את העשייה הציבורית עשה מתוך אהבה למערכת המשפט, "הדבר הזה מלווה אותי ואני מקווה שילווה אותי בהמשך פעולתי כמשפטן. כמי שאוהב את המערכת שבה הוא פעל, שמאמין בה, אני בטוח שכל אחד מכם ימשיך בדרך, יאמין וישא אותה בליבו. טוב שבצוואה שלנו ידעו שאנחנו אנשים שהולכים בקו הזה שמאמינים בו ואי אפשר לסטות ממנו. טוב שניתנה לי היום להודות ואני מאחל לכם שאתם תצליחו ותמשיכו בקו של חובה לקיים תפקיד בדרך הטובה ביותר".