ברקת לטראמפ: אל תיכנע - העבר השגרירות לירושלים
(צילום: דוד שטיין)

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, נאם הבוקר (שלישי) בפני מאות יהודים מרחבי העולם המשתתפים באירועי יום ירושלים שאורגנו על ידי תנועת המזרחי העולמי.

בדברים שנשא ברקת בכנס במלון רמדה בירושלים סקר ראש העיר את ההישגים של העיר בתיירות בטכנולוגיה ובתרבות וביקש להעביר מסר לנשיא טראמפ.

"אומר בצורה ברורה, לעולם לא יחלקו את ירושלים", אמר ברקת, "לנשיא טראמפ אנחנו מוסרים ברוך הבא ואומרים שוב שאנחנו רוצים לראות את העברת השגרירות לירושלים".

לדבריו, "מול אלה שלוחשים על האוזן של טראמפ ואומרים לו שהעברת השגרירות תייצר אלימות. אנחנו לא מפחדים מזה כי אנחנו נלחמים בכל מקרה באנשים הרעים. עשה את הדבר הנכון. אל תיכנע לאף איום - העבר את השגרירות לירושלים".

ראש העיר ברקת אף התייחס למצב הביטחוני בעיר ואמר, "הסטטיסטיקה מדברת על כך שבארה"ב מתרחשות 9 רציחות על כל 100 אלף תושבים. בירושלים 1 על כל 100,000. אז כשאני נוסע לארה"ב אני מתפלל לחזור בבטחה לירושלים".

שר החינוך נפתלי בנט, אשר השתתף אמש בכנס, קרא להימנע מכל ויתור על שטח לפלסטינים, "ישראל חזקה ומתחזקת כל יום יש לה כלכלה חזקה וצבא חזק. אנו צריכים להמשיך להאמין בעצמנו ולעולם לא להעביר סנטימטר אחד של אדמה לאויבינו. אתם יודעים מה התפקיד שלנו? להיות משענת הברזל של ממשלת ישראל - להבטיח שכולנו נישאר חזקים כי אנחנו חזקים".

השר בנט התייחס גם למשימה הלאומית של המאבק בהתבוללות ואמר, "לכל דור יש משימה. ב- 1948 המשימה היתה להילחם ולייסד מדינה. ב- 1967 להילחם ולאחד את ירושלים. ב 2017 המשימה שלנו היא להציל את היהודים. יש לנו מיליונים של יהודים ברחבי העולם ואנחנו מאבדים אותם לנישואי תערובת והתבוללות. כעת משימתנו מחברת את ארץ ישראל תורת ישראל ועם ישראל יחד. אתם בסוף חוזרים אבל אתם חוזרים חזקים ואתם תדחפו את היהודים חזרה לארץ ישראל".