להתכונן נפשית
להתכונן נפשיתIstock

הרב יהושע ביטקובר, רב מכון 'עומק הקשר' ורעייתו, הרבנית נחמה, חונכים בימים אלה מיזם אינטרנטי המבקש להכשיר בנות ליצירת קשר, שידוכים, דייטים ועולם הזוגיות.

בראיון ליומן ערוץ 7 מספרת הרבנית ביטקובר על המיזם הראשון מסוגו, מיזם המבקש להכשיר את נפשה של מועמדת לנישואין למפגשים, דייטים וזוגיות. "זו תוצאה של עבודה מאומצת של כל המכון במשך שנה. המטרה היא לעזור לכמה שיותר בנות להתחתן. אנחנו רואים שיש השקעה עצומה בדייטים, אכזבות, ניסיונות שוב ושוב ומאמצים אבל משהו מסתבך ונתקע. זה משהו מורכב והמטרה שלנו הייתה למצוא את הדרך איך לזהות מה חסום ואיך לפתוח את החסימה".

החסימות שעליהן מדברת הרבנית ביטקובר יכולות להגיע מכיוונים שונים ובאופנים שונים. לעיתים מדובר בחסימה בתחום הביטחון העצמי, לעיתים בתחושת אי נוחות בקשר זוגי, לעיתים תחושת נחיתות במפגשים ולעיתים תחושת איום מהקשר והזוגיות. "קשר הוא דבר יקר וככל שהוא יותר יקר החסימות ממנו משמעותיות יותר".

"עד עכשיו עבדנו אחת על אחת, במכון 'עומק הקשר' יש לנו כמה מאמנות שעבדו מול בנות במשך תשע שנים ומתוך כל האימונים הללו ראינו שאפשר לייצר שיטה שבה בת תוכל להעביר תהליך את עצמה. הרבה בנות רוצות לעבור תהליך אבל חשות בושה לדבר על זה. כאן מדובר בסדנא שבה כל בת מול המחשב עוברת תהליך".

במרוצת השנים עלה בידי הרב והרבנית ביטקובר להביא לנישואיהן של 300 בנות מרחבי הארץ בעקבות הסדנאות שאותן קיימה הרבנית. כעת הם מבקשים להרחיב את המעגלים הרבה מעבר.

"אין תבנית אחת ולכל בת יש נקודות חוזק וייחודיות משלה, וגם החסימות משתנות. הסדנה נותנת כלים לבת לאבחן את החסימה שלה ואיך לטפל בה. זה היה עיקר ההשקעה בפיתוח של הסדנאות, איך בת תוכל לזהות בעצמה מה החסימה ואיך לטפל בה", היא אומרת ומוסיפה כי "בתוך כל יחידת סדנה יש מעין משוב שמאפשר לנו לגלות מה החסימה הרלוונטית ואיפה כל בת עומדת. השאלון הזה מתבצע באופן חשאי", מדגישה הרבנית ביטקובר.

לטעמה מקור החסמים השונים היא בבת פנימה ופחות בדרכי מציאת השידוך. "הרבה מאתנו מרגישים שהבעיה היא חיצונית, שהבחור לא קולט אותי, לא מבין מה אני רוצה וכו'. כשאנחנו חווים קושי אנחנו חושבים שהבעיה היא המציאות. במכון אנחנו מבקשים לפעול פנימה, לחזק ביטחון ולפתוח חסימות פנימיות. אנחנו מתרגשים לראות את הנס שקורה בכל פעם בעקבות תהליך פנימי", היא אומרת ומעירה כי פתיחת החסמים בתחומי הזוגיות מאפשרת פיתוח האישיות והגעה ליכולות בתחומים רבים נוספים.

להצטרפות