אריאנה גרנדה
אריאנה גרנדהצילום: רויטרס

פמיניסטית הכותבת באתר השמאל הבולט Slate טענה שהפיגוע ההמוני במנצ'סטר אינו פיגוע מוסלמי נגד המערב אלא "מעשה של אלימות על בסיס מגדרי", ופיגוע גברי נגד הנשים והנשיות.

זאת, משום שהפיגוע בוצע בהופעה של הזמרת הצעירה אריאנה גרנדה, המשדרת דימוי בלתי-צנוע בעליל ומהווה דוגמה לרבבות בנות צעירות.

ארגון דאע"ש נטל אחריות על פיגוע ההתאבדות והודיע כי "בעזרתו ותמיכתו של אללה, הצליח חייל בח'ליפות להניח מטעני נפץ בלב ההתכנסות של הצלבנים בעיר הבריטית מנצ'סטר". הארגון הסביר כי מטרת הפיגוע היתה לזרוע טרור בלבם של "הכופרים, בתגובה לעבירות שלהם נגד ארצות המוסלמים".

כל זה לא הפריע לעתונאית, קריסטינה קוטרוצ'י, לכתוב שהמפגע "בחר כמטרה את מעריציה של אמנית שהמותג העולמי שלה הוא מיניות נשית מאושרת ובלתי מוכנעת".

"מזה זמן רב, גרנדה סבלה מרטוריקה סקסיסטית לפיה היא אשמה בכל החפצה מינית או עוינות שנתקלה בהן", הסבירה קוטרוצ'י.

"על פי הדיווחים, עשרות ילדים בלתי מלווים מסתתרים בבתי מלון ומחכים בגפם עד שהוריהם והאפוטרופוסים שלהם יבואו וימצאו אותם", הוסיפה. "הבנות האלה הן שורדות ממתקפה מתוזמרת על בנות ועל ה'ילדתיות' (girlhood), אקט מאסיבי של אלימות על בסיס מגדרי".

נציין כי הטיעון אינו לחלוטין מופרך, משום שייתכן בהחלט שהפגיעה בקונצרט של גרנדה מביעה גם מורת רוח ממה שמוסלמים אדוקים רואים כמוסר המערבי הירוד. ואולם, לפמיניסטיות המערביות קשה, בדרך כלל, לתקוף את האיסלם, שנתפס דווקא כבעל ברית נגד "הפטריארכיה" המערבית.