מעמד מרגש
מעמד מרגשצילום: אבירם וולדמן

למעלה מ-50 אימהות יהודיות מרחבי העולם אשר ביקרו בשבועיים האחרונים לראשונה בחייהן בישראל, קיבלו שם עברי כחלק ממסע מומנטום לישראל - פרוייקט משותף למשרד התפוצות ולארגון JWRP היושב במרילנד, ארה"ב.

במסגרת המסע בישראל הוצע למשתתפות שמעולם לא קיבלו שם עברי בילדותן לקבל לראשונה בחייהן שם עברי בישראל. טקסי קבלת השם העברי התקיימו בחוות ארץ בראשית, הממוקמת במדבר יהודה, בין ירושלים ליריחו.

אדריאן גולד, המובילה את מסעות מומנטום מטעם ארגון JWRP, מסרה כי "טקס קבלת השם העברי הוא אירוע מרגש ורוחני עבור רבות מהמשתתפות שלנו. אני שמחה שיכולנו להעניק להן את המתנה הזאת כחלק מהמסע מעורר ההשראה שלהן לישראל".

פרויקט "מומנטום" של ארגון JWRP ומשרד התפוצות הוא מסע מסובסד בן שמונה ימים בישראל שבו לקחו עד היום למעלה מ-10,000 נשים מ-26 מדינות ברחבי העולם. במסעות משתתפות גם נשים ישראליות והם מאפשרים להן לקיים מפגשים ייחודיים ומעוררי השראה עם הנשים מרחבי העולם.

המסע שחוות הנשים ברחבי ישראל, מצפונה ועד דרומה, כולל חווית והתנסויות המלמדות על ההיסטוריה והמורשת היהודית בדגש על ישראל המודרנית. משרד התפוצות נכנס בשנת 2013 כשותף בפרוייקט לאחר שזיהה אותו כמיזם אסטרטגי וחשוב.

בין הנשים שקיבלו שם עברי היא נטלי סקיפיוני, מעצבת פנים ממלבורן, אוסטרליה. "השם העברי שבחרתי הוא שיר-אל. בחרתי את השם הזה משום שהוא נועד להביע את הקשר שלי לאלוקים ואת האהבה שלי לשירה", אמרה סקיפיוני.

"לא קיבלתי שם עברי כשנולדתי משום שאמא שלי היא צרפתייה ונולדה בסוף מלחמת העולם השנייה להורים יהודים שאיבדו בני משפחה במחנות ריכוז. הם נאלצו להטביל את אמא שלי כדי להציל את חייה. לא הייתי כלל מודעת למקורות היהודיים שלי עד שאמא שלי גילתה לי זאת כשהייתי בת 11. כיום, אני מרגישה שקבלת שם עברי בישראל יקרב אותי צעד נוסף אל עבר קבלה מלאה של הזהות היהודית שלי", סיכמה.

דביר כהנא, מנכ"ל משרד התפוצות, אמר כי ״פרויקט מומנטום ממחיש את מחויבותה של ממשלת ישראל כלפי יהדות התפוצות ומעניק הזדמנות יוצאת דופן לנשים יהודיות מרקעים שונים כדי לחזק את זהותן והקשר לישראל. הפרוייקט הוא חלק מרכזי בחזון שלנו להעצים אימהות מתוך הכרה במעמדן הייחודי במשפחות שלהן ובקהילה, ובכוחן הייחודי לתרום להבטחת עתיד משגשג לעם היהודי כולו".