אלאור אזריה בבית הדין הצבאי
אלאור אזריה בבית הדין הצבאיצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"חששנו שהאירוע של אזריה יגרום להתפרצות נוספת ויהיו ישראלים שישלמו בדם", כך אמר אמש תת אלוף גיא חזות, מפקד חטיבת כפיר בזמן פרשת אלאור אזריה, בהרצאה עם תושבי קיבוץ נגבה.

היום הוא יתמנה למפקד אוגדה 80 האחראית על בטחון גבולות הדרום. הסיפור מובא הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות".

חזות גם עקץ את ראש הממשלה, "שר הביטחון היה כל כך נחרץ והיה חשוב לו, ולרמטכ"ל, ולראש הממשלה שאחר כך שינה את דעתו ואני לא אכנס לזה, לגנות את האירוע- כדי שלא יפרצו לנו אירועים נוספים".

חזות סיפר על מה שהתרחש באירוע: "אני טוען שלאלאור אין סיכוי בערעור וזה רק בגלל משפט אחד שהוא אמר 'אין מצב שמחבל שירה בחבר שלי יצא חי מזירת אירוע'. זה המשפט שהביא להרשעתו. בעדות נוספת אלאור אמר 'אני בהלם שהמחבל הזה ירה בחבר שלנו אופיר והוא הולך לצאת מזה חי'. היה לי קשה שלא הייתי בקשר עם המשפחה ולכן הלכתי לפגוש אותם. נפגשתי גם עם אלאור אבל הוא אמר לי 'אני לא מעוניין לדבר איתך'. כששאלתי חברים והתייעצתי עם מפקדיי אמרו לי 'תחתוך מגע'".

חזות פרט על מאחורי הקלעים של הפגישה המפורסמת, שהוקלטה על ידי משפחת אזריה ותוכנה הופץ: "תום נאמן (המ"פ של אלאור בתקרית) הלך לפגוש את המשפחה ועשו לו לינץ' מילולי, ביישו אותו, ביזו אותו וגם הקליטו אותו. הבנו שכל מה שאנחנו עושים לא עוזר ולכן בהמשך החלטתי ליצור קשר פעם נוספת באישור מפקדי. לצערי הרב האבא צ'רלי לא רצה לעזור לבן שלו הוא רצה רק לבזות אותי ואת המערכת. ניסינו לעזור למשפחה אבל בעיניי זו טרגדיה. מבחינתי יש כל כך הרבה אנשים שעשו סיבוב על המשפחה ועל אלאור אזריה. זה מה שעצוב בסיפור הזה".

חזות גם דיבר על התנגשות הערכים בצה"ל: "מה עושה נער דתי שקם בבוקר, שומע את הרמטכ"ל אומר על מחבלת שמחזיקה מספרים שלא יורים (בה) ובצהרים שומע את הרב הראשי לישראל אומר אל תקשיבו לרמטכ"ל- תירו בה? בסיטואציה כזאת הוא בבעיה. היום, אני אגיד לחיילים שלי משהו והם ישלפו את הסמארטפון ויגידו לי 'אתה מדבר שטויות תראה מה בנט אומר, תראה מה גלאון אומרת'. אלה סיטואציות בעייתיות".

כמו כן, אמר חזות על היחס לחיילים: "היחס לחיילים כילדים מעצבן אותי. זה שהדם של החיילים שלנו קדוש וסמוק יותר מאזרחים, זה קיים רק בחברה הישראלית".

מדובר צה"ל נמסר: "מדובר במפגש פרטי אליו הגיע הקצין ביוזמתו ובלבוש אזרחי. הדברים אינם מייצגים את עמדת צה"ל והיה ראוי שלא יאמרו".