האירוע בסנאט
האירוע בסנאטצילום: דב ושמואל לנצ'בסקי

שורה של חברי סנאט ציינו אתמול (שלישי) את חודש המסורת היהודית באירוע שבו הוענקו פרסי הוקרה לפעילים ומנהיגים דתיים בקהילה היהודית בארה"ב.

בין המשתתפים באירוע בבניין הסנאט: קורי בוקר מניו ג'רזי, שרוד בראון מאוהיו, ריצ'רד בלומנטל מקונטיקט, בן קרדין ממרילנד, סטיב דיינס ממונטנה, ג'יימס לנקפורד מאוקלהומה, ג'ף מרקלי מאורגון, גרי פיטרס ממישיגן, בריאן שאץ מהוואי, ג'ון פאסו מניו יורק, ג'וזף פ. קנדי השלישי ממסצ'וסטס, בראד שניידר מאילינויס, והכוח המניע מאחורי חודש המסורת היהודית האמריקנית דבי וסרמן-שולץ מפלורידה.

בין מקבלי פרסי ההוקרה היה גם הרב יחיאל אקשטיין, נשיא הקרן לידידות. בשם המחוקקים שהשתתפו באירוע העניק הסנאטור לקפורד את הפרס לרב אקשטיין על פועלו במסגרת הקרן.

מקבלי פרסי הוקרה נוספים היו ד"ר שני ורשלייזר מארגון 'מגנו', המסייע לנשים בהתמודדות עם דיכאון לאחר לידה, אהרון ופליסיה כהן, שעומדים מאחורי ארגון המקדם הסברה אודות הגנה אישית בקרב ילדי בתי ספר, אסתר קניגסברג, מנחם מענדל ובריינדי קיוואק, ומשה ושיינדי לאקס. יו"רים משותפים של האירוע היו אייב אייזנר, עזרא פרידלנדר, גרג רוזנבאום, יוסף ב. שטאם, וסטנלי טרייטל.

מוקדם יותר החודש הכריז הנשיא דונלד טראמפ על חודש מאי כחודש המסורת היהודית האמריקנית, כהמשך לנוהג דומה של נשיאים קודמים. החודש, אשר מצויין בשורה של אירועים, מונהג החל משנת 2006.
"לכבוד הוא לי ליטול חלק באירועים המציינים את התרומה החשובה של יהדות ארה"ב'', אמר הרב אקשטיין והוסיף "אני אסיר תודה לחברי הקונגרס ולחבריי בארגון חמ"ה על כך שהוקירו את הפעילות שלנו במהלך השנים".

נשיא ארגון חמ"ה, הרב הלל זלצמן, שארגונו הגיש את מועמדות הקרן לידידות לפרס ההוקרה, אמר כי "הרב אקשטיין החל פרק חשוב בחיים היהודיים בארה"ב באמצעות היכולת שלו לבנות גשרים שהובילה לשורה של פרוייקטים חשובים בתחום הביטחון והרווחה עבור יהודי ישראל והעולם".