הרב יצחק יוסף, הרב דוד לאו והרב ישראל מאיר לאו
הרב יצחק יוסף, הרב דוד לאו והרב ישראל מאיר לאוצילום: הקרן למורשת הכותל

לרגל יום ירושלים וציון חמישים שנה לשחרור העיר העתיקה, קיימה היום (רביעי) מועצת הרבנות הראשית לישראל, בנשיאות הרב הראשי דוד לאו ישיבה מיוחדת וחגיגית במנהרות הכותל המערבי.

במהלך הישיבה המיוחדת חזרה המועצה ואישררה שוב את ההדגשה כי רחבת הכותל המערבי הינה קדושה ומשמשת כמקום תפילה, ואין לשנות את סדרי התפילה הנהוגים במקום כפי שנקבעו.

מועצת הרבנות הראשית ציינה בהחלטתה כי "בעת האחרונה קמו מערערים על הקשר הבלתי נפסק בין ירושלים לעם ישראל. אין אנו זקוקים לגיבוי משום גורם על העובדה שארץ ישראל בכלל וירושלים בפרט, היא נשמת חייה של האומה''.

המועצה דנה בישיבתה גם בנושא איסור הכניסה להר הבית, וציינה כי הרבנים הראשיים לדורותיהם קבעו באופן חד משמעי שחייבים לשמור על קדושת המקדש ולהחלטה זו הצטרפו כל גדולי ישראל בדורות האחרונים.

מועצת הרבנות חזרה והדגישה, "הרבנים הראשיים לדורותיהם קבעו באופן חד משמעי שחייבים לשמור על קדושת המקדש. אנו חוזרים על החלטה זו פעם נוספת ומתפללים שבמהרה נזכה לעלות עם משיח צדקנו בקדושה ובטהרה".

ישיבת מועצת הרבנות הראשית
ישיבת מועצת הרבנות הראשיתצילום: שלומי כהן, פלאש 90

במהלך הישיבה התקיים טקס מרגש שבו נפרדו חברי מועצת הרבנות הראשית מהרב ישראל מאיר לאו שפורש בשבועות הקרובים מתפקידו כרבה הראשי של העיר תל–אביב יפו ומחברותו במועצת הרבנות הראשית לישראל, לאחר שכיהן בה עשרות בשנים.

הרבנים הראשיים לישראל וחברי מועצת הרבנות הראשית הודו לרב לאו על פעילותו רבת השנים ומסירותו הרבה לענייני הרבנות וציינו את החותם המרכזי שהטביע בעולם הרבנות בשנות כהונתו כרב הראשי לישראל ורבה של העיר תל אביב יפו, ואת והקידוש השם שהביא בביקוריו בקהילות ישראל ברחבי הארץ והתפוצות.

הרב הראשי דוד לאו אמר "חמישים שנה לאחר שראינו את ישועת ה' וראינו ניסים ונפלאות מוחשיים, בעת האחרונה, קמו מערערים על הקשר הבלתי נפסק בין ירושלים לעם ישראל. אין אנו נזקקים לגיבוי משום גורם על העובדה שארץ ישראל בכלל וירושלים בפרט היא נשמה חייה של האומה. שום כוח שבעולם לא יוכל לנתק את העם ממולדתו ומצור מחצבתו".

הראשון לציון הרב יצחק יוסף אמר כי "זו הזדמנות להודות לקדוש ברוך הוא על כל הניסים והנפלאות. שזכינו בכותל המערבי. דבר חשוב להתכנס כאן זו הכרזה שהכותל שייך לעם ישראל. בניגוד לכל מה שאמרו בארגון אונסק"ו, הכותל המערבי שייך לעם ישראל''.